درخواست دکتر رستمی محقق شد؛ وعده وزیر علوم به دانشگاه پیام نور عملی شد
درخواست دکتر رستمی محقق شد؛ وعده وزیر علوم به دانشگاه پیام نور عملی شد

حدود سه هفته پس از این جلسه البته شاهد عملی شدن این وعده وزیر علوم بودیم.

گروه دانشگاه – بیشتر از یک ماه پیش وزیر علوم از دانشگاه پیام نور بازدید و تلویزیون تعاملی این دانشگاه را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، در این مراسم دکتر رستمی ابوسعیدی در بخشی از سخنان خود در جمع وزیر علوم و معاونین ایشان از وزیر علوم تقاضایی مطرح کرد.

دکتر رستمی ابوسعیدی در بخشی از سخنان خود با ارائه این آمار که دانشگاه پیام نور با داشتن ۴۰۰۰ عضو علمی،  که از این تعداد  ۲۴۰ استاد و دانشیار و ۱۴۰۰ استادیار است، خطاب به وزیر علوم گفت: این دانشگاه در هیچ کدام از کمیته های وزارت علوم عضو ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور تمامی استانداردها را رعایت می کند و تقاضا داریم با توجه به ظرفیت ها و توان این دانشگاه،  از اعضای علمی دانشگاه پیام نور در کمیته های وزارت علوم استفاده شود تا بتوانیم از حقمان دفاع کنیم و تقاضای تصویب رشته های که بتواند از ظرفیت تلویزیون تعاملی استفاده کرد را داریم.

وزیر علوم نیز در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه پیام نور درباره عضویت اساتید این دانشگاه در کمیته های وزارت علوم، گفت: قطعا اساتید دانشگاه پیام نور در این کمیته ها باید حضور موثر داشته باشند و باید حضور آنها بیشتر شود. (این سخنان وزیر علوم با تشویق حاضران همراه شد)

وی همچنین گفت: رشته های متناسب با تلویزیون تعاملی  وجود دارد و تصویب این رشته ها نیز باید در اولویت قرار گیرد و تعداد این رشته ها افزوده شود.

حدود سه هفته پس از این جلسه البته شاهد عملی شدن این وعده وزیر علوم بودیم.
معرفی ۲۳۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور برای مشارکت در تصمیم سازی های کمیته های گسترش آموزش عالی و کمیته برنامه ریزی درسی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همچنین از معرفی ۲۳۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور برای مشارکت در تصمیم سازی های کمیته های گسترش آموزش عالی و کمیته برنامه ریزی درسی به معاونت آموزشی وزارت علوم خبر داد و گفت: حضور اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در این کمیته ها می تواند در معرفی توانمندی ها و قابلیت های این دانشگاه نقش موثر ایفا کند.
به گزارش یوپنا، دکتر فراهانی با اشاره به پیگیری های ریاست دانشگاه و اعلام نظر مساعد دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر مشارکت اعضای علمی دانشگاه پیام نور در کمیته های تصمیم گیری در مراسم افتتاح تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور افزود: چنانچه دفتر شورای گسترش وزارت علوم از این اعضای هیات علمی معرفی شده که دارای تخصص دانشگاهی بوده و به وجوه تمایز دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه های سنتی و ماموریت های ویژه این دانشگاه نیز اشراف دارند، بهره مند شود، ضمن تسریع در پاسخگویی و اخذ تصمیمات، در جهت تحقق عدالت آموزشی گام های ارزشمندی برداشته خواهد شد و کارآمد تر و نقش آفرین تر از گذشته خواهد بود.

دکتر ابوالفضل فراهانی همچنین گفت: دانشگاه پیام نور موفق به اخذ مجوز قطعی ۳۷ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد و تعدادی در مقطع کارشناسی از دفتر شورای گسترش آموزش عالی شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، این مهم نشان می دهد که وزیر علوم شخصا اعتقاد فراوانی به دانشگاه پیام نور دارد و نسبت به مطالبات این دانشگاه حساس است و بخشی از این توجه بی شک مرهون پیگیرهای هیات رئیسه دانشگاه پیام نور و خصوصا ریاست عالی دانشگاه دکتر رستمی ابوسعیدی است.