مشکات چراغ راه شهروندان در جهت توسعه زندگی شهروندی
مشکات چراغ راه شهروندان در جهت توسعه زندگی شهروندی

پنجمين دوره از مجموعه جشنواره هاي مشكات با هدف ترويج فرهنگ شهروندي و آموزش اصول زندگي شهري در منطقه دو در حال برگزاري است و تا كنون بيش از ۵ هزار اثر به دبيرخانه اين جشنواره تحويل داده شده است.

IMG_8688پنجمين دوره از مجموعه جشنواره هاي مشكات با هدف ترويج فرهنگ شهروندي و آموزش اصول زندگي شهري در منطقه دو در حال برگزاري است و تا كنون بيش از ۵ هزار اثر به دبيرخانه اين جشنواره تحويل داده شده است.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه دو تهران، جشنواره مشكات با تكيه بر ظرفيت ها و قالب هاي متنوع فرهنگي و هنري و تلاش در جهت اصلاح رفتارهاي اجتماعي با ارائه آموزش ها و الگوهاي مناسب در سوم آبان ماه در منطقه دو افتتاح شد و پس از آن با تبليغات مصوب در سراسر منطقه و در سطح مدارس آثار شهروندان از طريق مسئولين خانه هاي آموزش شهروندي سراي محلات ۲۱ گانه منطقه در حال جمع آوري ميباشد.
مسعود خسروي؛ معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه دو در اين باره اظهار كرد : تشكيل جلسات متعدد با مسئولين خانه هاي آموزش شهروندي، تشكيل جلسه با شهرداران مدارس در خصوص مشكات دانش آموزي، مكاتبه با اداره آموزش و پرورش منطقه در خصوص همكاري در جشنواره مشكات، و نيز انجام تبليغات محيطي در قالب هايي چون توزيع بروشور، نصب انواع بنرهاي استندي و پرتابلي در محلات از جمله فعاليت هاي اين معاونت در راستاي برگزاري هر چه بهتر اين جشنواره مي باشد.
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو در ادامه افزود : برگزاري پنجمين دوره جشنواره مشكات و استقبال شهروندان در تمامي گروههاي سني نشان دهنده علاقه شهروندان به فعاليت در اين عرصه و آشنايي با حقوق و تكاليفشان است.
وی با اشاره به موضوع مهم مشاركت شهروندي خاطر نشان كرد: برگزاري اين دست از جشنواره ها در حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با هدف اصلي “جلب مشاركت شهروندان “است كه مشكات به نوعي قلب تپنده جلب مشاركت شهروندي و در واقع چراغ راه آموزش هاي شهروندي در جهت توسعه زندگي شهري است، چرا كه ضمن ايجاد محرك هاي لازم در خصوص اين موضوع مهم و پر اهميت از طريق جذب آثار هنري ، به طور ناخودآگاه شهروندان را در مسير اصلاح رفتارهاي نادرست شهروندي قرار ميدهد .
گفتني است پنجمين دوره جشنواره مشكات در ۳ محور “اخلاق شهروندي ” ،آسمان آبي ” ، “زمين پاك ” و در موضوعات مختلف تا ۱۰ بهمن در سطح منطقه دو بر پا بوده و شهروندان علاقمند مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر از محورها و قوانين جشنواره و يا ارائه آثار به سراي محلات مراجعه نمايند.