“بنوا آمون” کاندیدای سوسیالیست‌های فرانسه برای انتخابات شد
“بنوا آمون” کاندیدای سوسیالیست‌های فرانسه برای انتخابات شد

“بنوا آمون” توانست با پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست فرانسه تبدیل به کاندیدای این جناح برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی این کشور شود.

"بنوا آمون" کاندیدای سوسیالیست‌های فرانسه“بنوا آمون” توانست با پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست فرانسه تبدیل به کاندیدای این جناح برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی این کشور شود.

به گزارش یوپنا، به نقل از شبکه فرانس ۲۴، بنوا آمون که یک کاندیدای چپگرای سفت و سخت است، توانست در رقابت مقدماتی مربوط به گروه اصلی احزاب چپگرای فرانسه پیروز شود و در این راه رقیب اصلی خود یعنی مانوئل والس، نخست وزیر سابق را شکست دهد.

اعضای حزب سوسیالیست روز یکشنبه از میان مانوئل والس که پیش از این نخست‌وزیر بوده و بنوا آمون که سابقه وزارت آموزش را داشته، دومی را برای نامزدی این حزب انتخاب کردند تا در ماه آوریل در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

والس نیز شکست خود را در دور دوم رای‌گیری مقدماتی پذیرفت.

آمون توانست در این رای‌گیری که روز یکشنبه برگزار شد ۵۸٫۹ درصد آرا را کسب کند در حالی که والس ۴۱٫۱ درصد آرا را کسب کرد.

مانوئل والس در سخنرانی‌اش برای پذیرفتن شکست خود برای آمون آرزوی موفقیت کرده و او را “کاندیدای خانواده سیاسی” احزاب چپگرای فرانسه خواند.

هاموند و والس بعد از آن پیشتاز رقابت برای کاندیداتوری حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری شدند که در دور اول رقابتهای مقدماتی که یکشنبه هفته قبل برگزار شده بود از میان هفت کاندیدا به دور دوم آمدند.

آمون ۴۹ ساله در شاخه چپگرای حزب سوسیالیست است و او را بعضا با جرمی کوربین مقایسه می کنند. والس ۵۴ ساله نیز زمانی که نخست وزیر بود حزب حاکم سوسیالیست را با سیاستهای حامی تجارت خود در مرکز توجه قرار داد.

برخی از ناظران پیروزی والس را در دور دوم محتمل می‌دانستند.

اما براساس گزارشها محبوبیت آمون اخیرا افزایش داشته به ویژه آنکه وی پیشنهادهای مختلفی از جمله دادن حقوق ماهانه به همه شهروندان را ارایه داده است.

پیشتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، از حزب سوسیالیست در نطقی تلویزیونی اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت نخواهد کرد.

انتظار نمی‌رود حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی در فرانسه، از شانس چندانی برخوردار باشد.

تاکنون فرانسوا فیون از حزب محافظه‌کار و مارین لوپن از حزب راست افراطی فرانسه در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیشتاز بوده‌اند.

پیشتر نیز فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق، توانسته بود در رقابت با آلن ژوپه و نیکولا سارکوزی عنوان نامزدی حزب راستگرای محافظه کار را کسب کند و ناظران شانس زیادی برای پیروزی کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری قائلند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل سال جاری برگزار می‌شود.