روحانی تکلیف خودش را برای انتخابات ۹۶ مشخص کرد
روحانی تکلیف خودش را برای انتخابات ۹۶ مشخص کرد

حسن روحانی در این ایام زمین حریف بازی نخورد و اتفاقا با رفتار خود اجازه داد تا این موضوع حتی در میان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نیز مطرح شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

گروه سیاسی – مدتی است که فضای انتخاباتی در کشور شکل گرفته است و جریانات سیاسی با تحلیل ها و تصمیمات خود آماده رقابت می شوند.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، اما از مدت ها پیش موضوع از سوی رسانه های اصولگرا احتمال عدم کاندیداتوری مجدد رئیس جمهور مطرح شد که علت این شایعه سیاسی، تدلیس و تلاش برای ناکارآمدی دولت عنوان می شود.

اما حسن روحانی در این ایام زمین حریف بازی نخورد و اتفاقا با رفتار خود اجازه داد تا این موضوع حتی در میان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نیز مطرح شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و اتفاقا شجاعت می طلبد که در چنین فضایی پیش از انتخابات و سرشار از بداخلاقی خود را در معرض حملات قرار دهند.

همین موضوع باعث شد تا تحلیل های متفاوتی مطرح شود و نتایجی هم در پی داشته باشد که از جمله این نتایج، موضوع گزینه پوششی برای روحانی که بتواند در صورت قوت گرفتن دیگر شایعه سیاسی جناح رقیب یعنی ردصلاحیت رئیس جمهور و همچنین کمک و همپوشانی در مناظره های کاندیداها از آنها استفاده کرد.

اما سکوت طولانی و واکنش های پرابهام روحانی در این مدت باعث شد تا واقعا برخی از حامیان وی نیز تصور کنند که روحانی از فضای بداخلاقی که علیه اش وجود دارد خسته شده و دیگر تمایلی برای ریاست جمهوری نداشته باشد.

بالاخره اما حسن روحانی صبح روز ۱۱ بهمن در مراسم تجدید پیمان اعضای هیت دولت با آرمان های امام خمینی (ره) در محل حرم ایشان، اظهار کرد: “دولت در آستانه دهه فجر وظیفه خود می دانست یکبار دیگر با آرمان امام خمینی (ره) بیعت کند. رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: راه امام (ره) راه آزادی بود و بهترین تجلی آزادی هم انتخابات است. ما در ماه‌های آینده در یک آزمایش بزرگ تاریخی قرار می‌گیریم و مردم در آغاز سال ۹۶ پای صندوق انتخابات حماسه دیگری را می‌افرینند.”

به گزارش «یوپنا»، همین موضع گیری کافی بود تا روحانی نشان دهد برای انتخابات ریاست جمهوری حتما حضور خواهد داشت و به گمانه زنی ها پایان داد.