رهبر محافظه کاران مقدونیه در دستیابی به توافق با متحدان سنتی آلبانیایی خود برای تشکیل دولت جدید ناکام ماند.

Image result for ‫نخست وزیر سابق مقدونیه‬‎رهبر محافظه کاران مقدونیه در دستیابی به توافق با متحدان سنتی آلبانیایی خود برای تشکیل دولت جدید ناکام ماند.

به گزارش یوپنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، حزب محافظه کار نیکولا گروسکی، نخست وزیر سابق مقدونیه امروز ۳۰ ژانویه در پی شکست برای تشکیل دولت برگزاری یک انتخابات جدید را خواستار شد و نسبت به راه‌حلی برای شرایط سیاسی فعلی مقدونیه که حزب او را در نظر نگیرد هشدار داد.

محافظه کاران مقدونیه انتخابات ۱۱ دسامبر سال گدشته را به سختی و با به دست آوردن ۵۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان این کشور پیروز شدند.

براساس قانون اساسی مقدونیه، اگر حزب پیروز در انتخابات در تشکیل دولت ناکام بماند رئیس‌جمهور دومین حزب پیروز را مامور تشکیل دولت خواهد کرد.

براساس انتخابات اخیر این کشور، اکنون حزب سوسیال دموکرات مقدونیه باید اجازه تشکیل دولت را از رئیس‌جمهور دریافت کند.

با این حال حزب گروسکی که ۲۹ ژانویه فرصت خود برای تشکیل دولت را از دست داد در این باره اعلام کرده است: توافق ائتلاف با دموکرات‌های آلبانیایی محقق نشد با این حال حزب ما معتقد است که برگزاری انتخابات جدید به منظور غلبه بر بحران سیاسی و انجام اصلاحات لازم راه‌حلی عاقلانه به نظر می‌رسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر راه‌حل دیگری به درگیری‌های جدیدی منجر خواهد شد آن هم در جامعه‌ای که در حال حاضر به خودی خود دچار اختلاف است./ایسنا