ظریف: ایران دفاع از خود را به اجازه دیگران موکول نمی کند/پرهیز آمریکا از ایجاد تنش جدید
ظریف: ایران دفاع از خود را به اجازه دیگران موکول نمی کند/پرهیز آمریکا از ایجاد تنش جدید

وزیر امور خارجه موضوع برنامه های دفاعی ایران را خارج از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از خود را به اجازه دیگران موکول نمی کند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با ژاک مارک آیرو همتای فرانسوی خود افزود: امیدواریم موضوع برنامه های دفاعی ایران که خارج از موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ و خارج از حوزه برجام است بهانه ای برای بازی های سیاسی نشود.

5

وی ادامه داد: ممکن است دولت جدید ایالات متحده که متاسفانه با سابقه ننگین مانع شدن از ورود افرادی که ویزای قانونی آن کشور را در اختیار داشته اند، فعلا دارای وضعیت بسیار نامناسبی در سطح بین المللی است، از این موضوع برای دامن زدن به یک تنش جدید سوءاستفاده کند.
وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: ایران هشت سال هزینه سنگین بابت تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است. هشت سال تجاوز عراق علیه جمهوری اسلامی ایران متاسفانه سابقه بسیار تاریکی از نحوه برخورد جامعه بین المللی برای ما گذاشته و لذا مردم ایران هیچ گاه دفاع از خود را به اجازه ای از طرف های دیگر موکول نمی کنند.
ظریف تصریح کرد: همواره اعلام کرده ایم ما هیچ گاه از سلاح هایمان علیه دیگران استفاده ای نخواهیم کرد مگر در دفاع از خودمان. این سابقه را در ۲۵۰ سال گذشته ایران داشته و ثابت کرده که آغازگر هیچ جنگی نبوده است اما در برابر تهاجم و تجاوز خارجی از حیثیت و تمامیت ارضی و استقلال خود با شجاعت و با اتکای به مردم بزرگ خود دفاع می کند.