شماری از نمایندگان سنا: ‌فرمان ترامپ علیه مهاجرت مغایر مبارزه با تروریسم است
شماری از نمایندگان سنا: ‌فرمان ترامپ علیه مهاجرت مغایر مبارزه با تروریسم است

به گزارش یوپنا خبرگزاری فرانسه، دیک دوربن، جک رد، بن کاردن، و دو تن دیگر از اعضای مجلس سنای آمریکا این نامه را امضا کردند. بنابر این گزارش، امضا کنندگان این نامه به وزیر دفاع آمریکا گفتند: فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا دست مایه تبلیغات داعش و دیگر دشمنان قرار خواهد گرفت و باعث تردید […]

به گزارش یوپنا خبرگزاری فرانسه، دیک دوربن، جک رد، بن کاردن، و دو تن دیگر از اعضای مجلس سنای آمریکا این نامه را امضا کردند.
بنابر این گزارش، امضا کنندگان این نامه به وزیر دفاع آمریکا گفتند: فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا دست مایه تبلیغات داعش و دیگر دشمنان قرار خواهد گرفت و باعث تردید شرکای منطقه ای ما می شود و برای سربازان ما خطر آفرین خواهد بود.
پیش تر نیز جان مک کین، لیندزی گراهام دو تن از سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنا، فرمان اجرایی ترامپ در جلوگیری از مهاجرت و ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا را که مدعی است در چارچوب مبارزه با تروریسم صورت گرفته، شبیه شلیک گلوله به پای خود توصیف کرده بودند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که داعش از این فرمان ترامپ با عنوان جنگ علیه اسلام، برای تبلیغ و عضوگیری استفاده خواهد کرد.
‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا ۸ بهمن ماه با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا جلوگیری کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برای اتباع این هفت کشور در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد، لذا از ورود اتباع این کشورها به خاک امریکا ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.
این دستور اجرایی دونالد ترامپ با انتقاد شدید کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری روبرو شده است./ایرنا