اولویت های هلال احمر: تجهيز انبارها، پايگاه هاي امدادي و آموزش همگاني
اولویت های هلال احمر: تجهيز انبارها، پايگاه هاي امدادي و آموزش همگاني

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تشکر از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مدیران هلال‌احمر، عنوان کرد: این تعامل منجر می‌شود تا هلال‌احمر به عنوان نهادی بشردوستانه تکلیف خود را در کمک به مردم سیستان و بلوچستان بداند.

dabirkol_41930دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تشکر از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مدیران هلال‌احمر، عنوان کرد: این تعامل منجر می‌شود تا هلال‌احمر به عنوان نهادی بشردوستانه تکلیف خود را در کمک به مردم سیستان و بلوچستان بداند.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مصطفی محمدیون در جلسه شورای معاونین جمعیت با حضور علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، افزود: مساله آشکار در سیل و آب‌گرفتگی اخیر سیستان و بلوچستان، مدیریت و هماهنگی میان همه دستگاه‌ها در استان بود که نشات گرفته از آمادگی قبلی در مواجهه با این پدیده با توجه به اطلاع‌رسانی قبل از حادثه؛ بود.

وی گفت: همچنین با توجه به حضور مسئولان و به خصوص استاندار سیستان و بلوچستان در کنار مردم، با وجود ابعاد حادثه، اما نوعی رضایتمندی در میان مردم وجود داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: اگر چند دهه قبل، هلال احمر را فقط به بیمارستان و دارو می شناختند؛ امروز هلال احمر را به امداد و نجات و آموزش همگانی می شناسند، بنابراین، اولویت اول هلال احمر، تجهیز انبارهای امدادی جهت حفظ آمادگی جمعیت برای مقابله با حوادث احتمالی است و همزمان با آن، آموزش همگاني به مردم جهت رسيدن به جامعه اي كه همه ي هموطنانمان، خود؛ يك امدادگر باشند.

وی با تقدیر از تمامی نیروهایی که در حوادث اخیر برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در سراسر کشور در حال فعالیت بودند، بخصوص نیروهای داوطلب، گفت: داوطلبان، انسان های بی نام و بدون چشمداشتی هستند که فراتر از مسئولان در حال خدمتند؛ اینها را باید روی چشم بگذاریم.

محمدیون، با تشکر ویژه از رسانه ها بخصوص رسانه ملی به خاطر انعکاس خدمت رسانی هلال احمری ها به مردم در حوادث اخیر در شبکه یک و تمام بخش های خبری این رسانه، تاکید کرد: تمامی هلال احمری ها باید خواسته به حق شان را در خصوص وضعیت بحرانی تجهیزات، انبارها و امکانات به گوش تک تک مسئولان برسانند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در برف و کولاک اخیر، ۷۲ ساعت به صورت تنگاتنگ با جانفشانی امدادگران روبرو بودم، افزود: تکلیف اداری همه ما این است که مسوولين؛ به هلال احمر و نجات مردم اهمیت بدهد. هلال احمر وضعیت اسفناکی دارد و دیر یا زود، دود این وضعیت به چشم مردم خواهد رفت.
محمدیون با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی انعکاس عملکرد جمعیت، اظهار کرد: در مواقع مورد نیاز در کنار مدیران عامل استان های هلال احمر خواهم بود، لازم است برای خدمت رسانی به مردم، نه شب بشناسیم و نه روز و در این ماموریت لازم است روابط عمومی دوشادوش با حوزه دبیرکل حركت كند.