بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در برخی از رسانه های خارجی
بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در برخی از رسانه های خارجی

بخشی از سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اظهارات طلبکارانه رئیس جمهور جدید آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

بخشی از سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اظهارات طلبکارانه رئیس جمهور جدید آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

Presentation1

به گزارش خبرگزاری یوپنا، بخشی از بازتاب های رسانه های خارجی در جریان دیدار حضرت آیت الله خامنه ای با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
NBC_News-logo-5C6AD015E2-seeklogo.comشبکه ان بی سی
سایت شبکه تلویزیونی آمریکایی “ان بی سی” در سایت خود با انتخاب این تیتر « آیت الله خامنه ای: دونالد ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد»
در بخشی از خبر خود نوشت: رهبر ایران در سخنرانی عمومی کم سابقه ای در روز سه شنبه، ضمن رد تهدید های دونالد ترامپ در خصوص آزمایش های موشکی ایران گفت: این رئیس جمهور چهره واقعی آمریکا را نشان داد.
ایشان در جمع فرماندهان نظامی گفتند: هیچ دشمنی نمی تواند ایران را فلج کند.
آیت الله خامنه ای همچنین از مردم خواستند تا در سالروز انقلاب ۱۳۵۷ – که در آن روز به عزل شاهی که با حمایت آمریکا روی کار آمده بود- احساس خود را نسبت به ترامپ ابراز کنند.

 

rtr_ahz_rgb_posرویترز
خبرگزاری رویترز ضمن انتخاب این تیتر « آیت الله خامنه ای از دونالد ترامپ به خاطر نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر کرد»، نوشت: رهبر ایران در نخستین سخنرانی خود پس از مراسم تحلیف ترامپ گفت: دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا، با اثبات ادعاهای ایران نسبت به فساد موجود در دولت، چهره واقعی آمریکا را نشان داد.
آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان نظامی در تهران گفت: ما از ترامپ متشکریم که با نشان دادن چهره واقعی آمریکا زندگی را برای ما آسان تر کرد.
وی در ادامه افزود: او (ترامپ) در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از آن، آنچه را که ما در طول ۳۰ سال در خصوص فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی نظام حاکم آمریکا می گفتیم اثبات کرد.

aljazeera_logoالجزیره
الجزیره نیز با انتخاب همان تیتر داغ « ما از ترامپ به خاطر نشان دادن چهره واقعی آمریکا متشکریم » در بخشی از خبر خود آورد:
آیت الله خامنه ای با مورد تمسخر قرار دادن این صحبت ترامپ در خصوص توئیت اخیرش مبنی بر ضرورت تشکر ایران از اوباما گفت: اوباما کسی بود که ضمن اعمال “تحریم های فلج کننده” بر ایران و کمک به ایجاد داعش به ایجاد بی ثباتی در عراق و سوریه نیز کمک کرد.

این نخستین بار است که رهبر جمهوری اسلامی ایران؛ به عنوان بالاترین مقام این کشور به اظهارات و تهدید های دونالد ترامپ با لحنی تند پاسخ داد.

 

brand-logoروزنامه ایندیپندنت
این روزنامه نیز با همان تیتر تشکر از ترامپ به خاطر نشان دادن چهره واقعی آمریکا به بیان این بخش بیانات مقام معظم رهبری پرداخت که:
ترامپ با نشان دادن چهره واقعی آمریکا قصد دارد تنش های میان دو کشور را وخیم تر کند.
همچنین با بیان این که حضور مردم در روز جمعه پاسخی به تهدیدهای ترامپ خواهد بود، در پاسخ به این پیام “از من بترسید” ترامپ، نیز گفت: ما از او نمی ترسیم، بلکه از این رئیس جمهور جدید آمریکا متشکریم چون با نشان دادن چهره واقعی آمریکا کار ما را راحت تر کرد.

 

Russia-today-logo.svgشبکه راشا تودی
این شبکه نیز ضمن اشاره به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نمایان شدن چهره واقعی آمریکا، به بخش هایی از صحبت های ایشان در خصوص ادعای اثبات ایران مبنی بر وجود فساد در دستگاه حاکم آمریکا و اظهارنظر ترامپ در خصوص مهربان بودن رئیس جمهور پیشین این کشور پرداخت.

 

تهیه و تنظیم: میثم خاکپور