تزوتان تودوروف، مورخ و فیلسوف در سن ۷۷ سالگی درگذشت
تزوتان تودوروف، مورخ و فیلسوف در سن ۷۷ سالگی درگذشت

به گزارش یوپنا به نقل از یورونیوز، این نویسنده و فیلسوف بلغاری-فرانسوی در سال ۱۹۳۹ در صوفیه متولد شد. در دهه ۱۹۶۰ برای فرار از کمونیسم به فرانسه مهاجرت کرد. کتابها و مقالات زیادی از تودوروف باقی مانده است. آخرین مقاله وی قرار بود ماه مارس به چاپ برسد.

تودوروفبه گزارش یوپنا به نقل از یورونیوز، این نویسنده و فیلسوف بلغاری-فرانسوی در سال ۱۹۳۹ در صوفیه متولد شد. در دهه ۱۹۶۰ برای فرار از کمونیسم به فرانسه مهاجرت کرد. کتابها و مقالات زیادی از تودوروف باقی مانده است. آخرین مقاله وی قرار بود ماه مارس به چاپ برسد.

کتاب دیگر وی «مقاومت» در سال ۲۰۱۵ شماری از شخصیتهای تاریخی را بررسی می نماید که در تقلایی شخصی در راه حقوق بشر فداکاری می نمایند. این شخصیتها از نلسون مندلا تا ادوارد اسنودن را در بر می گیرد.

تعداد زیادی از آثار او به فارسی ترجمه شده که از میان آن‌ها می‌توان به «از ادبیات تا اخلاقیات»، «ادبیات در مخاطره»، «بوطیقای ساختارگرا» و «منطق گفت‌وگوی میخائیل باختین» اشاره کرد.

«تودوروف» مهرماه ۱۳۸۵ به ایران سفر کرد و در خانه هنرمندان ایران به سخنرانی پرداخت و بعدا سخنان او در کتابی با عنوان «از ادبیات تا اخلاقیات» منتشر ‌شد.