همايش علمي –آموزشي سرطان و اتوبوس سلامت در منطقه ۲ شهرداری تهران
همايش علمي –آموزشي سرطان و اتوبوس سلامت در منطقه ۲ شهرداری تهران

همزمان با فرا رسيدن روز جهاني سرطان ، معاونت اجتماعي منطقه ۲ برنامه هاي متعدد آموزشي در حوزه مبارزه با سرطان را برپا و به ارائه خدمات سلامت به شهروندان پرداخت .

همزمان با فرا رسيدن روز جهاني سرطان ، معاونت اجتماعي منطقه ۲ برنامه هاي متعدد آموزشي در حوزه مبارزه با سرطان را برپا و به ارائه خدمات سلامت به شهروندان پرداخت .
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومي معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه دو شهرداری تهران، روز جهاني سرطان يكي از رخدادهايي است كه طي آن تمامي جهان به شكل يكپارچه با اپيدمي سرطان مبارزه و اطلاع رساني ميكنند .

029852)1((5)[1]
در اين راستا و با عنايت به اهداف كلان مديريت شهري شهر تهران در حوزه سلامت ، توانمند سازي مردم براي انتخاب سالم و كاهش عوامل خطر اجتماعي و زيست محيطي براي سرطان، كليدي براي دستيابي به هدف جهاني كاهش مرگ و مير زودرس ناشي از بيماري سرطان است .
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه دو  شهرداری تهران، در اين باره و در راستاي اطلاع رساني از فعاليتهاي حوزه اجتماعي منطقه ۲ در خصوص روز جهاني سرطان اظهار داشت : همايش علمي – آموزشي سرطان شايع در بانوان با حضور بيش از ۴۰۰ نفر از شهروندان منطقه دو تهران و با همكاري انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور و پرتال جراحان ايران در سالن همايش مركز تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور برگزار شد .
وي در اين باره افزود : اين همايش كه با هدف افزايش آگاهي و اطلاع رساني به شهروندان، جهت پيشگيري از سرطانهاي شايع در بانوان بر پا شد با سخنراني متخصصين در زمينه تغذيه ، زنان و پژوهشگر سرطان همراه بود كه مورد استقبال مخاطبين قرار گرفت .
خسروي با اشاره به اهميت ضرورت اطلاع رساني در حوزه سلامت وبخصوص بيماري سرطان خاطر نشان كرد : با توجه به افزايش و شيوع بيماري سرطان بر اثر عوامل متعدد زيست محيطي و سبك زندگي ناسالم ، آموزش و اطلاع رساني تخصصي با برپايي چنين جلساتي اهميت داشته و طبق بررسيهاي به عمل آمده و نظر سنجي هاي انجام پذيرفته ، مورد رضايت شهروندان نيز ميباشد .
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه ۲ در ادامه گفت : علاوه بر برگزاري همايش مزبور كارگاههاي آموزشي نيز در سراي محلات با تاكيد بر موضوع پيشگيري و مبارزه با سرطان در حال برگزاري مي باشد .

Download[11]
خسروي در بخش ديگري از صحبت های خود به برپايي طرح اتوبوس سلامت در سطح محلات منطقه دو اشاره كرد و افزود : از ديگر خدمات ارائه شده در بحث ويژه سرطان در سطح منطقه ۲ ، راه اندازي اتوبوس سلامت با ارائه مشاوره پزشكي، تغذيه ، روانشناسي در زمينه سرطان و همچنين انجام معاينات سطح اول شهروندان ميباشد .
گفتني است اتوبوس سيار سلامت در ۴ نقطه منطقه ۲ هر روز به مدت ۵ روز از ساعت ۹ الي ۱۲ در نقاط معرفي شده مستقر و به ارائه خدمات در حوزه هاي ياد شده ميپردازد .