رئیس دانشگاه پیام نور استان قم از افتتاح چهارمین جشنواره تخصصی صنایع غذایی و کشاورزی”بارویکرد بهبود محیط کسب و کار و با هدف تحکیم پیوند علم و صنعت خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم از افتتاح چهارمین جشنواره تخصصی صنایع غذایی و کشاورزی”بارویکرد بهبود محیط کسب و کار و با هدف تحکیم پیوند علم و صنعت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، محمد علی حسینی با اشاره به اهمیت توجه به منویات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال عنوان کرد: چهارمین جشنواره تخصصی صنایع غذایی و کشاورزی”بارویکرد بهبود محیط کسب و کار و با هدف تحکیم پیوند علم و صنعت در دانشگاه پیام نور استان قم افتتاح شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تصریح کرد:ظهر امروز شنبه ۲۶ فروردین ماه با حضور معاونت محترم سازمان غذاو دارو و همکاری سازمان استاندارد وباحضور برخی کارخانه ها و شرکت های صنایع غذایی و شرکت های دانش بنیان این جشنواره کار خود را به مدت سه روز آغاز کرد.

حسینی بیان کرد:این جشنواره ۲۶ الی ۳۰ فروردین ماه در حال برگزاری است و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۹الی ۱۵:۳۰ در این جشنواره حضور یابند.

وی در مورد هدف این جشنواره خاطرنشان کرد:در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال دانشگاه پیام نور طبق هر سال در تلاش است تا دانشجویان را به سمت فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی ترغیب نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی با گذراندن دروس به صورت تئوریک تحقق پیدا نمی کند بلکه لازم است دانشجویان حرفه ای را بیاموزند و به صورت عملیاتی وارد عرصه کار و تولید و اشتغال شوند و به عنوان یک استادکار در بازار کار به فعالیت بپردازند.

وی گفت:برخی از رشته های کشاورزی می تواند توان لازم را به دانشجویان در عرصه تولید بدهد که این امر نقش به سزایی در اقتصاد کشور دارد.

حسینی عنوان کرد:این نمایشگاه با مشارکت انجمن کشاورزی و انجمن علمی صنایع غذایی کار خود را آغاز کرده است و دانشجویان و فعالان در ۲۲ غرفه تولیدات و دستاوردهای علمی خود را در معرض نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد:این غرفه ها شامل داروهای گیاهی،ماشین آلات کشاورزی،دام و طیور، مهندسی صنایع غذایی، آکواریوم و تراریوم،گل و گیاه،مورفولوژی،بذر و کود، علوم دام و تغذیه و ..می باشد که با حضور سازمان غذا و دارو و شرکت های دانش بنیان در معرض نمایش است.