کنگره آمریکا فرایند اعمال سنگین ترین تحریم های موجود را برای مجازات هر کشوری که با کره شمالی در جهت برنامه های هسته و موشکی این کشور همکاری کند، آغاز کرد.

یوپنا/ به گزارش روز چهارشنبه تارنمای یو.اس.ای تودی، کنگره آمریکا روز سه شنبه نخستین گام را برای اعمال تحریم علیه کره شمالی برای مجازات هر کشوری که با این کشور در جهت برنامه های هسته ای و موشکی آن همکاری کند، برداشت.
این لایحه که مورد حمایت هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، تلاش دارد که حفره های قانونی موجود در تحریم های قبلی را پوشش دهد.
به گزارش یو.اس.ای تودی، برخی از اهداف این تحریم شامل:افزایش فشار بر نهادهایی که همچنان با کره شمالی تجارت می کنند، ممنوعیت کالاهای تولید شده توسط نیروی کار کره شمالی و تحریم کارفرمایان خارجی که از نیروی کار پیونگ یانگ در کشورهایی نظیر روسیه، قطر و کویت استفاده می کنند و همچنین قطع دسترسی کشتی های کره شمالی به همه بندرهای جهان است.
بر اساس این گزارش، انتظار می رود که این لایحه تا پایان هفته جاری در کنگره آمریکا به رای گذاشته شود.
«الیوت انگل» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت:کره شمالی همیشه برای دور زدن تحریم های آمریکا راههای جدیدی مثل ایجاد حساب های بانکی جعلی، شرکت های مجعول و کشتیرانی تحت پرچم کشورهای دیگر پیدا می کند.
به گفته این نماینده آمریکایی، لایحه جدید برای پوشش دادن حفره های قانونی در تحریم های پیشین طراحی شده تا کره شمالی را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهد.
آزمایش های اتمی و موشکی کره شمالی آمریکا و متحدانش را نسبت به افزایش توان نظامی پیونگ یانگ نگران کرده است.