نخستين نمايشگاه چاپ سه بعدي ميزبان شركت هاي دانش بنياني است كه خدماتي همچون ساخت سه بعدي هر طرح را انجام مي دهند.

نخستين نمايشگاه چاپ سه بعدي ميزبان شركت هاي دانش بنياني است كه خدماتي همچون ساخت سه بعدي هر طرح را انجام مي دهند.
به گزارش یوپنا به نقل از ستاد خبري نمايشگاه چاپ سه بعدي، شايد براي هر يك از ما پيش آمده باشد طرحي از يك قطعه در ذهن داشته باشيم اما در بازار موجود نيست و حالا قصد واقعي كردن اين طرح را داشته باشيم فناوري چاپ سه بعدي اين امكان را مي دهد كه در مدت زمان كم طرح خود را به صورت قطعه اي سه بعدي توليد كنيد.
در نمايشگاه چاپ سه شركت هاي دانش بنياني حضور دارند كه اين خدمات را ارائه مي دهند، فعاليات اين شركت ها به گونه اي است كه با مراجعه به سايت آنها مي توانيدفايل سه بعدي خود را آپلود كنيد و قطعه سه بعدي مورد نظرتان را دريافت كنيد حتي اگر فايل سه بعدي مورد نظر را نداريد با ارسال عكس دو بعدي طراحان اين شركت ها فايل سه بعدي را طراحي مي كنند.
به گفته امير علي شريفيان مدير يكي از اين شركت هاي فناور، كاربرد اين خدمات در حوزه هايي همچون معماري بيشتر است زيرا در اين حوزه استفاده از فناوري چاپ سه بعدي گسترده است و از سويي كار كردن با دستگاه چاپگر سه بعدي نيز آسان نيست اين گروه مي توانند بعد از خريد دستگاه از خدمات شركت استفاده كنند.
نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ۳dshow.ir مراجعه فرمایند.