مطبوعات ایتالیا روز جمعه از ملاقات آتی دونالد ترامپ با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها و ‘سرجو ماتارلا’ رئیس جمهوری ایتالیا، پیش از شرکت در اجلاس سران جی ۷ در این کشور خبر دادند.

به گزارش یوپنا خبرگزاری ‘کرونوس’ ایتالیا به استناد بیانیه کاخ سفید نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در اواخر ماه جاری میلادی و پیش از نشست سران گروه ۷ عازم رم می شود، جایی که با رئیس جمهوری ایتالیا و پاپ فرانسیس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، ترامپ در دیدار با ماتارلا پیرامون همکاری های چندجانبه و روابط دوجانبه میان آمریکا و ایتالیا رایزنی خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا سپس از رم عازم بروکسل شده تا روز ۲۵ ماه مه (۴ خرداد) در نشست سران ناتو حضور یافته و با رهبران اتحادیه اروپا دیدار کند.
وی در ادامه به منظور شرکت در نشست سران گروه ۷ در روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه مه (۵ و ۶ خرداد) به ایتالیا بازگشته و عازم جزیره سیسیل می شود.
کرونوس افزود: ترامپ در نخستین سفر خارجی خود ابتدا به عربستان سعودی، سپس به اسرائیل و در ادامه به ایتالیا و بروکسل سفر می کند.
روزنامه لارپوبلیکا همچنین درباره نخستین سفر خارجی ترامپ نوشت: سیاست های ژئوپولیتکی جدید آمریکا، دست دادن با اسلام است، ترامپ تنها پس از سفر به سه پایتخت مذهبی جهان به نشست ناتو در بروکسل و نشست کشورهای گروه ۷ به ایتالیا سفر خواهد کرد.
به نوشته این روزنامه، اولویت های ترامپ که در تقویم کاری این سفر گنجانده شده است عبارتند از: اصلاح تصویر اشتباهی که از خود در رابطه با اسلام به جای گذاشته است؛ ایجاد یک جبهه واحد علیه کشورهای مستقل و ضد تروریسم؛ ادعای از سرگیری گفت و گوهای صلح بین اسرائیل و فلسطین؛ به رخ کشیدن این موضوع به متحدان که برای دفاع باید خیلی بیشتر از اینها هزینه کنند و در نهایت تهدید مخملی (در رابطه با نشست G7) در مورد انجام عمل متقابل در تجارت با جهان.
لارپوبلیکا افزود: رئیس شورای ملی امنیت آمریکا، ژنرال مک ماستر در مورد تصمیم تعجب برانگیز ترامپ برای قرار دادن عربستان سعودی به عنوان اولین کشور در سفر خود این بود که با کمک یکدیگر بنیاد گرایی و ایدئولوژی تروریسم را شکست خواهیم داد.
وی همچنین عربستان سعودی را بدلیل سر پرستی از دو محل مقدس مهم برای مسلمانان شریکی نامید تا به کمک او، آمریکا جهان عرب را متحد سازد./ایرنا