عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش گفت: به ازای هر ۵۰ هزار تومان افزایش یارانه به هر نفر، تنها در سال اول ٦/٤ درصد تورم در کشور ایجاد خواهد شد و نتیجه مستقیم آن کاهش قدرت خرید مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش گفت: به ازای هر ۵۰ هزار تومان افزایش یارانه به هر نفر، تنها در سال اول ٦/٤ درصد تورم در کشور ایجاد خواهد شد و نتیجه مستقیم آن کاهش قدرت خرید مردم است.
سیده فاطمه حسینی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا در خصوص وعده های یارانه ای برخی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تأمین منابع یارانه ها به آسانی امکان پذیر است و اجرائی کردن آن نیز نیاز به زمان زیادی ندارد، ولی آثار زیانبار آن تا مدت ها ادامه خواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تأمین منابع یارانه هایی که مازاد بر میزان فعلی وعده داده شده از راه های مختلفی محقق خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برخی از راه های این تأمین منابع را از طریق افزایش حامل های انرژی مثلاً تا ۱۸۰۰ تومان، افزایش نرخ ارز و یا استفاده از منابع بانک مرکزی، جهت جبران اختلاف یارانه های وعده داده شده با میزان فعلی دانست و افزود: این اقدامات منجر به تورم مستقیم در کشور خواهد شد.
حسینی در ادامه با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص آثار تورمی محقق شدن چنین وعده هایی توسط مرکز پژوهش های مجلس، گفت: به ازای هر ۵۰ هزار تومان افزایش یارانه به هر نفر، تنها در سال اول ٦/٤ درصد تورم در کشور ایجاد خواهد شد و نتیجه مستقیم آن کاهش قدرت خرید مردم است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: چنین اقدامی، به عنوان یک تخلف مالی در دولت قبل صورت گرفته و در آن زمان منجر به بروز تورم ۴۰ درصدی در کشور شد.
وی ضمن ابراز مخالفت مجلس با چنین وعده های عوامفریبانه تأکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی طرفدار اتخاذ تصمیمات عقلانی برای اداره کشور هستیم که بتواند در بلند مدت منافع ملت ایران را تأمین کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش های دولت تدبیر و امید در تک رقمی کردن نرخ تورم، که منجر به بروز آثار مثبت در فضای اقتصادی کشور شد نیز تقدیر کرد.
سيده فاطمه حسینی در پایان گفت: ملت ما امروز به سطحی از آگاهی و خردورزی رسیده اند که می توانند هشیارانه دست به انتخاب بزند و این مهم در روز ۲۹ اردیبهشت ماه بار دیگر توسط مردم همیشه در صحنه محقق خواهد شد.

گفت و گو: میثم خاکپور