نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : مردم ایران در روز انتخابات با دستان خود، آنچه به خیر و صلاح کشور و رضایت خداوند متعال است رقم می زنند.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : مردم ایران در روز انتخابات با دستان خود، آنچه به خیر و صلاح کشور و رضایت خداوند متعال است رقم می زنند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مسجد صاحب الزمان ورامین گفت : آنچه که باعث شد این طلبه وارد عرصه انتخابات شود نه مسئله معیشت و بیکاری مردم که نگاه دولت به بیگانان و رفع مشکلات کشور توسط آنان است چرا که این نگاه آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.
وی افزود: مسئله بیکاری، اقتصاد و معیشت مردم، مشکل اساسی امروز کشور نیست، مسئله مهم کشور که رهبر عظیم الشأن انقلاب همواره به آن تأکید داشته اند، نگاه دولت به بیگانه است، تا آنها مسائل و مشکلات کشور را برطرف کنند و با این نگاه، دولت چهار سال کشور را معطل نگاه داشته است.
وی اظهار کرد: نگاه و توجه دولت مستقر به ببیگانگان ، امروز مورد اشکال همه نیروهای انقلابی است .
رئیسی افزود : بسیاری از کشور های جهان با نگاه به بیگانه دچار مشکل شده اند ، لیبی برای آن که مشکلات تحریم خود را حل کند ، مسائل هسته ای خود را به غربی ها داد ، پس از آن برای رفع مشکلات اقتصادی ، توان موشکی خود را نیز در اختیار آنان قرار داد ولی همگان دیدند که نه تنها مشکل اقتصادی آنان برطرف نگردید که دچار مدیریتی بی ثبات از نظر مسائل اقتصادی و اجتماعی شد.
وی گفت : امروز غربی ها کشور عربستان را عضو کمیسیون حقوق بشر کرد ه اند، جایی که باید وضعیت حقوق بشر عالم را رقم بزنند در حالی که عربستان به عنوان ضدیت با حقوق الناس و بشریت به شمار می رود و سال هاست که مردم یمن را با وضعیت اسفباری مواجه ساخته اند ، حال این که دولت مستقر نگاه به این کشور نیز دارد.
وی با بیان این که مسئله ما با ریختن بتون در قلب راکتور حل نمی شود اظهار کرد: موشک های ایران برای جنگیدن نیست ، بلکه عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از جنگ است تا کشورهای جهان جرأت نکنند که نگاه چپ به این کشور داشته باشند ولی دولت این توان را تمسخر می کند و می گوید چرا درب شهرهای زیر زمینی را باز کرده اید و توان دفاعی کشور را به رخ استکبار کشیده اید.
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود : امروز پرداختن به مسائل اقتصای امری نیست که به عنوان شعار تبلیغاتی از آن بخواهیم بهره برداری کنیم ، برای آن که مشکلات مردم را درک کنید کافی است سری به ورامین ، قرچک و مناطق حاشیه تهران بزنید تا بیکاری و فقری که بحران جدی کشور شده را نظاره گر باشید.
وی تصریح کرد: شأن مردمی که این همه شهید تقدیم اسلام کرده نیست که جوانان تحصیل کرده اش بیکار شوند ، کارگاه ها تعطیل شود و پدران خجالت زده خانواده ها شوند.
وی گفت : امروز بیش از ۱۷ هزار کارگاه در سراسر کشور تعطیل شده است ، این مشکلات را همه درک می کنند و اگر آقایان هم می فهمند باید سئوال کرد چرا برای آن چاره ای نمی اندیشند.
وی افزود : تمام کارگاه های ما مشکل نقدینگی دارد ، دولت که اعلام می کند ۷۰۰ هزار میلیارد تومان خلق پول داشته و وزیر صنعتش می گوید با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مشکل کل کارگاه ها را حل می کند ، پس چرا این پول به بخش صنعت تزریق نمی شود.
وی گفت :ما از خودمان شغل و کار داشتم ، هوا وهوس ریاست جمهوری هم نداریم ولی وقتی مشکلات مردم را دیدیم ، احساس کردیم که باید کشور را از این وضعیت نجات دهیم و معتقدیم که با امکانات موجود می توان کشور رانجات داد.
وی با اشاره به واردات کالاهای چینی به کشور گفت : ایران که بازار مصرف چین نیست، شما وعده داده بودید کالای چینی نباید وارد کشور شود ، اگر در دولت قبل سالانه ۵ میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور می شد شما که سالانه ۱۰ میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور کرده اید .
وی گفت : شما به وعده ای که به مردم داده اید عمل نمی کنید ولی باران تهمت و اتهام را به ما وارد می کنید .
رئیسی اظهار کرد: شما تمام زندگی ما را بررسی کردید و یک نقطه تاریک نیز پیدا نکردید که انگشت خود را روی آن بگذارید و می دانید که ما تا کنون در برابر فساد اغماض نکردیم ، حال که چیزی پیدا نمی کنید به ما می گوئید مردمی که به هواداری ما آمده اند را با اتوبوس جمع کرده اند ، چرا فکر می کنید که مردم عقل ندارند.
وی گفت : این قبیل حرف ها را پیشتر، حتی پیش از انقلاب هم می گفتند کما این که در جریان فتنه ۸۸ هم می گفتند که مردم برای ساندیس وارد میدان شده اند .
وی تأکید کرد: چرا نمی خواهید مردمی را که به عملکرد شما اعتراض دارند را باور کنید، چرا جوانان ما را باور نمی کنید که البته به زودی زود این را باور خواهید کرد.
وی اظهار کرد: حرف ما این است که می توان تولید کشور را نجات داد و برای آن برنامه هم داریم، مشکل ما کمبود منابع ، آّب و نیروی انسانی کارآمد نیست ، مشکل ما ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.
این نامزد ریاست جمهوری گفت : امروز نگاه و سیاست های غلط دولت ، مشکلات کشور را فزایند کرده است ، اگر این نگاه به بیگانه با تذکرات رهبر معظم انقلاب و اعتراضات مردم عوض می شد بحثی درکار نبود ولی جلوه های این سیاست غلط در عرصه های مختلف کشور خود را نمایان ساخته و عوض نشده است.
وی بیان کرد: قرار بود که گلابی درخت برجام به کشور سرمایه های خارجی را واردکند ولی سال گذشته میزان سرمایه گذاری خارجی فقط ۵۰۰ میلیون دلار ، یعنی کمتر از یک میلیارد دلار بود ، حرف ما این است که دولت به جای آن که کلید حل مشکلات را به مردم دهد ، آن را دراختیار بیگانگان قرار داد و به کشور ضربه های جبران ناپذیری وارد کرده است.
وی گفت: شما از چه کسانی ناراحتید ، از کارگران معدن گلستان ، از مردم و یا از جوانان، حرف ما این است که یک اختلاس از کشور کم شود تا مشکل مسکن مهر مردم حل شود.
وی با بیان این که ۱۱ میلیون جوان کشور آماده ازدواج هستند اظهار کرد: قرار شد که به هر زوج جوان ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج دهند که البته دولت ابتدا با پرداخت آن مخالفت کرد، حال هم که قرار است این وام را پرداخت کنند ، ۵۰۰ هزار نفر در نوبت ایستاده اند ، حرف ما این است ، دو نفر از کسانی که وام های بی حساب غیر قانونی گرفته اند را کم کنید تا کل تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شود.
وی گفت: ما در خصوص بیکاری و فساد اداری حرف می زنیم ولی دولت ، ملت را ناامید می کند، آن هم مردمی که برای جهانیان حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی امروز با این نگاه دولت دچار سرخوردگی شده است.
رئیس افزود: مامثل استاد شهید بهشتی و رزمندگان اسلام صحنه را ترک نمی کنیم بلکه با کمک مردم ، وضعیت را تغییر می دهیم .
وی بیان کرد: ما از کلمات تند هراسی نداریم ، برای نجات فرهنگ ، اقتصاد و سیاست کشور پای در عرصه گذاشته ایم و اعتقاد داریم که با اراده مردم ، کشور روی ریل ارزش های اسلامی که اعتماد به خدا و مردم است باز می گردد.
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : مردم ایران در روز انتخابات با دستان خود، آن چه به خیر و صلاح کشور و رضایت خداوند متعال است رقم می زنند.

** سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ورامین:
افتخار رئیسی این است که منافقین به مردم ایران را اعدام کرده است
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ورامین گفت : افتخار حجت الاسلام رئیسی این است که منافقین به ملت را اعدام کرده و در روز ۲۹ اردیبهشت منافقین این دولت به واسطه رأی ما از صحنه روزگار محو می شوند.
حجت الاسلام سید یاسر موسوی شامگاه جمعه در جریان دیدار حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان افزود: امروز در مناظره شما را متهم کرده اند که چون برخی از افراد دولت گذشته در ستادتان هستند پس شما نماینده آن دولتید و باید با شما مناظره کنند.
وی افزود : شما در مکتب شهید بهشتی که قائل به پاسخگویی خداوند و مردم بودند تربیت شده اید پس ما به جای شما ، جواب آقای روحانی را می دهیم .
وی خطاب به رئیس جمهوری گفت : آقای روحانی چون توهین کنندگان به امام رضا(ع) در ستاد شما هستند پس شما نماینده دولت های عباسی ، مأمون ها ، هارون ها و متوکل ها هستید.
موسوی افزود : اگر توهین کنندگان به سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم در ستادهای شما رفت و آمد دارند ، پس آقای روحانی شما هم نماینده داعشی ها و تکفیری ها هستید.
وی اظهار کرد: چون عاشقان سعودی در ستاد شما هستند پس شما نماینده دولت سعودی و عاملان شهادت شهدای منا هستید.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ورامین گفت : چون آمریکا دوستان و کدخدا پرستان امروز در ستادهای شماهستند ، بنابراین شما نمایده دولت آمریکا و ترامپ هستید .
وی تصریح کرد: جون مریم رجوی در حمایت از شما روسری بنفش می پوشد ، پس شما امروز نماینده منافقین هستید.
وی گفت : حجت الاسلام رئیسی ، سید محرومان افتخار دارند که منافقین به ملت را اعدام کرده اند و در روز ۲۹ اردیبهشت ، منافقین این دولت به واسطه رأی ما از صحنه روزگار محو می شوند.

** سفر حجت الاسلام رئیسی به شهرستان پیشوا لغو شد
در حالی که مردم شهرستان پیشوا منتظر سفر حجت الاسلام رئیسی ، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به این شهرستان بودند، به دلیل طولانی شدن برنامه سخنرانی وی در ورامین ، این سفر لغو شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از سومین دور از مناظره ها، عازم ورامین شد تا پس از دیدار و گفتگو با مردم این شهرستان ، عازم پیشوا شده و با مردم این شهرستان نیز دیدار کند که به دلیل طولانی شدن سخنرانی در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین ، این سفر انجام نشد.
نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا که رئیسی را در این سفر تبلیغاتی همراهی می کرد، با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر ؛ از مردم این شهرستان به خاطر لغو شدن این برنامه عذر خواهی کرد.
سید حسین نقوی حسینی در جمع مردم پیشوا گفت : برنامه سفر به سه شهرستان ورامین ، قرچک و پیشوا بلافاصله پس از مناظره در دستور کار حجت الاسلام بود و از قبل نیز قرار بر این بود که پس از ورامین ، وی در جمع مردم پیشوا نیز حاضر شوند.
وی اظهارکرد: به دلیل استقبال و درخواست مردم قرچک ، وی در گلزار شهدای گمنام این شهرستان با مردم سخن گفت که این امر دربرنامه های پیش بینی شده تأخیر به وجود آورد.