وزیر امورخارجه آلمان گفت: دولت آمریکا قصد دارد به توافقات آب و هوائی پایان دهد، اقدامات نظامی در مناطق بحرانی زده را تقویت کند و همچنین جلوی ورود مردم مذاهب مختلف به آمریکا را بگیرد.

وزیر امورخارجه آلمان گفت: دولت آمریکا قصد دارد به توافقات آب و هوائی پایان دهد، اقدامات نظامی در مناطق بحران زده را تقویت کند و همچنین جلوی ورود مردم مذاهب مختلف به آمریکا را بگیرد.

به گزارش یوپنا به نقل از سی ان ان، وزیر خارجه آلمان روز گذشته در انتقاد شدیدی از ترامپ مبنی بر تضعیف غرب، دولت آمریکا را متهم کرد که در برابر منافع اتحادیه اروپا قرار گرفته است.


تنها ۲۴ ساعت پس از آن که صدر اعظم آلمان اعلام کرد که نمی توانیم به حمایت کامل متحدین سنتی خود همچون آمریکا و انگلیس تکیه کنیم، زیگمار گابریل؛ دیپلمات ارشد این کشور گام را از این هم فراتر گذاشت.
گابریل گفت: افرادی با تشدید تغییرات آب و هوائی فرآیند حفاظت از محیط زیست را تضعیف می کنند و همچنین با فروش سلاح بیشتر در مناطق جنگی، نمی خواهد با راه حل سیاسی به منازعات مذهبی پایان دهند و این موضوع ایجاد صلح و آرامش در اروپا را با خطر مواجه می سازد.
وی تصریح کرد: سیاست کوته بینانه دولت آمریکا برخلاف منافع اتحادیه اروپا است. اگر نگوئیم به واسطه این سیاست ها غرب کوچک تر شده، حداقل ضعیف تر شده است.
آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا از عملکرد ترامپ در جریان اجلاس سران ناتو و گروه هفت در هفته گذشته مبنی بر عدم حمایت و پشتیبانی از اصل اقدام دفاعی مشترک ناتو رضایت نداشتند.


گابریل در حاشیه سومین میزگرد برلین درباره مهاجرین و مهاجرت اذعان داشت: اروپا می بایست در برابر دولت فعلی آمریکا بایستد و از انتقاد آن نهراسد.
وی افزود: دولت آمریکا قصد دارد به توافقات آب و هوائی پایان دهد، اقدامات نظامی در مناطق بحرانی زده را تقویت کند و همچنین جلوی ورود مردم مذاهب مختلف به آمریکا را بگیرد.
وزیر امورخارجه آلمان افزود: در صورتی که اروپائی ها در اعلام مخالفتشان نسبت به سیاست های ایالات متحده مصمم نباشند، موج مهاجرین به اروپا افزایش خواهد یافت و آن ها در این خصوص مقصر خواهند بود.

منبع اصلی

ترجمه: میثم خاکپور