دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر, در خصوص تنش میان کشورهای منطقه و قطر بحث و گفت و کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز و به نقل از مقام های آمریکایی, دونالد ترامپ در گفت و گو با السیسی تاکید کرده است که قطر باید نحوه رفتار و برخورد خود در مقابله با تروریسم را بهبود بخشد.

بر اساس این گزارش در این گفت و گو تلفنی دو طرف بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم و اتخاذ مواضع متحد علیه گروه های تروریستی و افراطی و همچنین کشورهایی که به صورت مادی و معنوی از آن ها حمایت می کنند, تاکید کردند.

همچنین ترامپ و السیسی ادامه سیاست دخالت در امور داخلی کشورها از طریق حمایت از گروه های تروریستی و تفکرات افراطی در منطقه را غیر قابل قبول عنوان کردند.

دونالد ترامپ همچنین اضافه کرده است که بزودی در بیانیه ای مواضع خود در خصوص قطر را اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در مجموعه توئیت هایی گفته بود که اقدام تعدادی از کشورها علیه قطر می تواند آغازی باشد برای پایان بخشیدن به اقدامات ننگین تروریست ها.
عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو, موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای ۲ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

منبع: ایرنا