سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با امنیت زائران ایرانی در عربستان و چگونگی تامین این موضوع از سوی دولت ریاض،‌ خاطرنشان کرد: تامین امنیت حجاج بر عهده طرف عربستانی است. این مساله مهمی است و در نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که با دولت عربستان در ارتباط با موضوع حج صورت گرفته، در […]

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با امنیت زائران ایرانی در عربستان و چگونگی تامین این موضوع از سوی دولت ریاض،‌ خاطرنشان کرد: تامین امنیت حجاج بر عهده طرف عربستانی است. این مساله مهمی است و در نشست‌ها و گفت‌وگوهایی که با دولت عربستان در ارتباط با موضوع حج صورت گرفته، در مورد امنیت حجاج ایرانی و تضمین این موضوع صحبت‌های زیادی شده و اطمینان‌های لازم داده شده است.

به گزارش یوپنا، بهرام قاسمی با بیان اینکه تا این لحظه که صحبت می‌کنیم حجاج ما نباید نگرانی عمده‌ای داشته باشند، افزود: در فضای مجازی با نیت‌های مختلف صحبت‌هایی مطرح می‌شود که می تواند باعث نگرانی حجاج و خانواده‌های آنها شود. توصیه ما این است که مردم اخبار حج را از کانال‌های سازمان حج و زیارت دریافت کنند. مذاکره کننده اصلی در مورد حج این سازمان است و تا آنجا که من می دانم آنها نسبت به روند اعزام حجاج و تفاهم های صورت گرفته خوشبین هستند. در مورد امنیت حجاج گفت‌وگوهای زیادی بین دو کشور صورت گرفته و ما امیدواریم مشکلی ایجاد نشود.

خبرنگاری به اقدامات ضد ایرانی اخیر دولت کانادا علیه ایران اشاره کرد و خطاب به سخنگوی وزارت خارجه گفت به تازگی یکی از دادگاه‌های کانادا حکمی علیه ایران داده و از دیگر سو دولت اوتاوا، نام ایران را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف نکرده و همچنان در این لیست حفظ کرده است این اقدامات چه تاثیری می‌تواند در روند گفت‌وگوهای ایران و کانادا جهت برقراری روابط داشته باشد، که بهرام قاسمی در پاسخ گفت: اگر اینگونه مسائل نبود نشست‌های کارشناسی بین دو کشور در داخل و خارج از ایران می توانست به نتایج مشخص‌تری نائل شود. این که می بینیم مذاکرات ادامه دارد و هنوز شاهد تفاهم اصلی نیستیم، نشان می دهد که در ارتباط با برخی از موضوعات با مشکلاتی روبرو هستیم.