دکتر رستمی ابوسعیدی در پنجاهمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ضمن تقدیر ویژه از دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بدون شک نقش تاثیرگذاری دکتر فرهادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه پیام نور همواره قطعا قدردان همراهی دکتر فرهادی و نگاه مثبت […]

دکتر رستمی ابوسعیدی در پنجاهمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ضمن تقدیر ویژه از دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بدون شک نقش تاثیرگذاری دکتر فرهادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه پیام نور همواره قطعا قدردان همراهی دکتر فرهادی و نگاه مثبت ایشان به دانشگاه پیام نور بوده و خواهد بود.

نباید فراموش کنیم که بخش عمده ای از نظام آموزشی کشور مرهون خدمات دکتر فرهادی است و شکل گیری دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران ایده و ابتکار دکتر فرهادی بوده است.
به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تشکر از زحمات دکتر فرهادی تصریح کرد: وزیر علوم همواره بر گسترش فعالیت های بین المللی دانشگاه پیام نور تاکید داشته و اذعان نموده که دانشگاه پیام نور با تکیه بر مأموریت خود یعنی آموزش از راه دور و نیمه حضوری، نباید هیچ محدودیتی در جذب دانشجو داشته باشد و حتی می تواند علاوه بر آموزش های آکادمیک، به آموزش های عالی آزاد و مهارتی برای اقشار مختلف، چه در داخل و چه خارج از کشور روی بیاورد.
دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی در این نشست گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های باز دنیا براساس عدالت آموزشی ایجاد شد و این دانشگاه علیرغم گسترشی که داشته هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نکرده است.
وی ادامه داد: سال گذشته یک چهارم قبولی های کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی را فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور تشکیل دادند.
وی با عنوان اینکه چهار هزار محتوای درسی به محتواهای درسی این دانشگاه در سال جاری اضافه شد، گفت: ۲۳۰۰ عنوان کتاب در دانشگاه پیام نور همراه با محتوای ویدیویی و شنیداری آن ایجاد شده است. امسال چهار هزار محتوای درسی به محتواهای درسی این دانشگاه اضافه و محتواهای درسی گذشته بازنگری شد.
وی افزود: از سال ۶۷ زمان تأسیس این دانشگاه تا خرداد امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که عمده آنها در مقطع کارشناسی بوده اند.
دکتر رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر با ایجاد ۱۶ نمایندگی در ۶۸ کشور دانشجو می پذیرد و اکنون به عنوان قطب بین‌المللی انتخاب شده و هم اکنون قریب به ۲ هزار دانشجوی افغانی در واحد این دانشگاه در این کشور تحصیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۵۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور و در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه پیام خطاب به معاون آموزشی وزارت علوم گفت: نسخه ای که برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته می شود باید با نسخه دیگر دانشگاه ها متفاوت باشد.
پنجاهمین نشست سراسری معاونان آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صبح امروز با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم و معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد.