حبیب‌الله بیطرف برای دفاع از برنامه های خود به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه نیرو پشت تریبون رفت.

نمایندگان در طول چهار روز، صلاحیت وزرای پیشنهادی «آموزش و پرورش»، «ارتباطات و فناروی اطلاعات»، «اطلاعات»، «اقتصاد و امور داریی»، «امورخارجه»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «جهاد کشاورزی»، «دادگستری» و «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح»، «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «کشور» و «نفت» را بررسی کردند.

حبیب‌الله بیطرف در دفاع از برنامه هایش به پشت تریبون رفت و با اشاره به خدمت ۲۰ ساله اش در وزارت نیرو اظهار کرد: طی ۱۲ سال اخیر هیچ سمتی در وزارت نیرو نداشته ام فلذا انتصاب عملکردهای این ۱۲ سال به من دور از حقیقت است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی خشک و کمبود و پراکندگی بارش، کشور ما را جزو کشورهای کم آب جهان کرده است، گفت: بر اساس سیاستهای کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۷، مهار آب هایی که از کشور خارج می شود و همچنین به حداقل رساندن ضایعات طبیعی آب، همواره جزو سیاست های وزارت نیرو بوده است.

بی طرف با بیان اینکه امروز ۶۰۰ سد در کشور فعال است، گفت: از این تعداد ۱۶۹ سد مخزنی بزرگ، ۲۰۰ سد مخزنی متوسط و ۲۲۰ سد مخزنی کوچک هستند.

وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه سه عامل «بداند، بتواند و بخواهد» معیارهای او برای انتخاب و ارتقای مدیران است، تاکید کرد: متعهد هستم که همواره منافع ملی را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهم.