مجلس و دولت از تعامل قوه مجریه و مقننه در انتخاب وزرای پشنهادی گفتند.

به گزارش یوپنا، پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما تصور می کردیم هر ۱۷ نفر وزیر پیشنهادی رای بیاورند، وزیر نیرو  نیز اگر ارتباطات و گفتگوی بیشتری با نمایندگان داشت طبیعتا ایشان هم رای می آرود.
پزشکیان در ادامه از دغدغه های مجلس برای را اعتماد به وزرا گفت. وی افزود: نوع نگاه یکسان نبود ولی اکثریت چیزی که دریافت می شد این بود که برنامه وزرای پیشنهادی در چارچوب قانون است اما متاسفانه روش مشخصی برای برنامه نوشتن وجود نداشت. وزرا باید در یک چارچوب برنامه های خود را اعلام کنند که وزرا چارجوب مشخصی و هماهنگ باهم نداشتند. هر وزیر برنامه های خود را داشت و هرکدام از نقطه نظر خود برنامه ها را گفته بودند که این برای مجلس کار سختی بود که بتواند برنامه تک تک وزرا را در یک هفته بررسی کند.

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز گفت: در قانون اساسی اموری هستند که مخصوص مجلس است و آن نظارت بر کارکرد دستگاه هاست و برخی نیز در حیطه اختیارات قوه اجرایی است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی صلاحیت بررسی وزرای پیشنهادی را دارد اما تشکیل کابینه کاری مشترک بین مجلس و دولت است، زمانی که دولت افرادی را به مجلس تحت عنوان کابینه معرفی می کند پیش بینی می کند که همه رای بیاورند و ما هم نظرمان این بود که هر ۱۷ نفر رای اعتماد را از مجلس بگیرند، در این دوره با همکاری دولت و مجلس بستری متفاوت ایجاد شد و عملا نظر وزرای پیشنهادی استماع شد و به این ترتیب کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در بستری کارشناسی شده صورت گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بخاطر اینکه وزرا نشست های مختلف با کمیسیون ها و فراکسیون ها و نمایندگان مجلس داشتند. نوع سوالات و دغدغه های نمایندگان در هریک از این برش ها متفاوت بود اما آنچه که در این دوره مهم بود دغدغه اصلی نمایندگان در تولید، اشتغال، تولید ملی و مسائل اساسی کشور بود و اینکه دغدغه نمایندگان مخالف و موافق ویژگی خاصی داشت.