حالت تهوع، درد معده، سوزش سردل و حتی بوی نامطبوع دهان همه از رفلکس معده می باشند که می بایست برای آن فکری کنید. گاهی اگر بدانید میوه و سبزیجات را به چه صورت مصرف کنید بسیاری از این مشکلات بر طرف خواهد شد.

عدم تعادل مایعات گوارشی در معده با مشکلاتی از جمله دردهای گوارشی، سوزش معده، بوی نامطبوع دهان و حالت تهوع همراه است. این علائم ظاهری که نشان دهنده رفلاکس معده می باشد با تغذیه نامناسب و حتی زمان نامناسب مصرف مواد غذایی به وجود می آید.

مصرف بی رویه میوه و سبزیجات یا داروهایی که حالت قلیایی معده را افزایش می دهند نیز از عواملی هستند که سبب ایجاد رفلاکس معده خواهند شد.

این بار در نت نوشت شما را با لیستی از مواد غذایی که سبب درمانرفلاکس معده می شود آشنا می سازیم تا تغذیه بهتری برای سلامت معده و دستگاه گوارش خود داشته باشید.

درمان رفلاکس معده با گیاهان معجزه آسا:
زنجبیل

این ریشه سالم با تحریک افزایش ترشح بزاق دهان به راحتی می تواند درمان رفلاکس معده باشد. استفاده از این ریشه در طی روز برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند بسیار بسیار مناسب است.

چند تکه از زنجبیل را در فنجان چای ریخته و صبح اول وقت بنوشید. برای داشتن طعم بهتر کمی عسل یا لیمو به چای اضافه کنید.

برگ ریحان

برگ های ریجان ترکیباتی دارند که سبب تولید موکوس می شوند که جهت کاهش میزان اسیدیته در معده بسیار مفید است. ۵ الی ۷ برگ شسته ریحان را همراه با ناهار یا شام خود بجوید به این صورت دیگر درد های شکمی و گوارشی نخواهید داشت.

۱۰ برگ ریحان را با یک فنجان آب آشامیدنی مخلوط کرده و بعد هر وعده غذایی میل کنید. این کار نیز به مشکلات گوارشی شما بسیار کمک خواهد کرد.

میخک
راه بعدی جهت افزایش اسید هیدروکلریک در معده مصرف میخکاست. از آنجایی که اسید معده کم می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند سه عدد میخک را در طی یک روز میل کنید تا این مشکل برطرف شود.

دارچین
این گیاه فوق العاده سالم است و به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفلکس معده به کار می رود.

آنتیاشید عنصری است که از تجمع گاز معده جلوگیری می کند و در حقیق سبب تخلیه گاز در معده می شود.

دارچین حاوی میزان بالایی آنتیاشید است که در این امر بسیار مفید است.

در یک فنجان آب آشامیدنی کمی دارچین اضافه کنید همراه با یک قاشق عسل قبل از صبحانه میل کنید.

ترکیب عسل و دارچین در پاکسازی روده بسیار بسیار مفید است و علائم گاز معده و سوهاضمه را بر طرف می کند.