معاون پارلمانی رئیس‎جمهور گفت: در مقطع فعلی نمی‎توان از فرد یا افراد خاصی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو و علوم نام برد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره زمان معرفی وزرای نیرو و علوم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هنوز زمان دقیقی برای معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس شورای اسلامی مشخص نشده است.

وی تاکیدکرد: رئیس‎جمهور در حال بررسی افراد مدنظر خود برای تصدی پست وزارت نیرو و علوم است تا انشاالله گزینه مناسبی را برای حضور در این دو وزارتخانه انتخاب و به مجلس معرفی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: طبق روال قانونی رئیس‎جمهور برای معرفی دو وزیر علوم و نیرو به مجلس شورای اسلامی ۳ ماه فرصت دارد از این رو بدون شک رئیس‎جمهور تلاش خواهد کرد در این فرصت وزرای مدنظر خود را پیش از پایان مهلت قانونی معرفی کند.

امیری با بیان اینکه بنده در جریان این موضوع نیستم که چه افرادی برای حضور در وزارت نیرو و علوم با رئیس‎جمهور صحبت کردند تصریح کرد: نمی‎توان در مقطع فعلی از فرد خاصی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و علوم نام برد چراکه هنوز رئیس‎جمهور تصمیم قطعی را دراین باره اتخاذ نکرده است.

براساس این خبر در جریان رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی حبیب‎الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد نمایندگان ملت برای حضور در این وزارتخانه را کسب کند.

درباره وزارت علوم نیز باید این موضوع اشاره کرد که رئیس‎جمهور در همان ابتدا کابینه دوازدهم را بدون حضور گزینه وزرات علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد روندی که مورد انتقاد برخی از نمایندگان نیز قرار گرفت و آنها در این باره اعتراض خود را به رئیس‎جمهور اعلام کردند.

در حال حاضر دو وزارت علوم و نیرو توسط سرپرست اداره می‎شود و رئیس‎جمهور سه ماه فرصت قانونی دارد تا گزینه‎های مدنظر خود را برای این دو وزارتخانه معرفی کند.