دبیر علمی رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به حضور ۷۰۰ تا ۸۰۰ دانشجو در سراسر کشور، دارای ظرفیت مناسبی برای حضور در عرصه تولید محتوای دیجیتال در کشور است.

دبیر علمی رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به حضور ۷۰۰ تا ۸۰۰ دانشجو در سراسر کشور، دارای ظرفیت مناسبی برای حضور در عرصه تولید محتوای دیجیتال در کشور است.
به گزارش یوپنا، امیر حسین اسدی؛ دبیر علمی بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال به خبرنگار ما گفت: ظرفیت تولید محتوا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است، که بخش اعظم آن مربوط به حوزه محتوای دیجیتال می باشد و این در حالی است که ما به طور کلی بر روی ۴۰ هزار میلیارد تومان از این ظرفیت کار کرده ایم.
اسدی با اشاره به این مطلب که دانشگاه پیام نور به واسطه حضور ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دانشجو دارای پتانسیل مناسبی برای حضور در عرصه تولید محتوای دیجیتال در کشور است، اظهار داشت: مهمترین هدف از برگزاری چنین رویدادهای کارآفرینی، بسترسازی، استعدادیابی، فرهنگ سازی و توسعه کسب و کار است.
مدیرعامل شتاب دهنده ابر زندگی، که در حوزه تولید محتوای دیجیتال فعالیت می کند، افزود: در این رویداد کارآفرینی ۴۸۰ ایده شرکت کرده بودند و از این میان ۳۴ تیم انتخاب شدند و این تیم ها تا پایان امروز (چهارشنبه هشتم شهریور ماه) فرصت دارند تا کارهای خود را براساس مدل کسب و کار ارائه کرده تا داوران از میان این طرح ها، تیم های برگزیده را انتخاب کنند.
وی در پایان تصریح کرد: در چنین رویداد کارآفرینی، شرکت کنندگان با اصول کارآفرینی، کارگروهی، توجه به بازار و مبارزه برای رسیدن به هدف آشنا شده و در یک محیط کاملاً رقابتی در صحنه حاضر خواهند شد و تنها تیمی از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد که تمام شرایط را سنجیده و تمام تلاش خود را در راستای ارائه محصول، منطبق با ذائقه مشتری صرف کرده باشد.
گفتنی است، بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال، به همت دانشگاه پیام نور و همکاری ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیست بوم تولید محتوای دیجیتال (ابر زندگی) از ششم تا هشتم شهریور ماه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

خبرنگار: میثم خاکپور