در بسته خبری خبرگزاری یوپنا، برخی از مهم ترین اخباری که می تواند برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در بسته خبری خبرگزاری یوپنا، برخی از مهم ترین اخباری که می تواند برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

سلیمی‌نمین: تندروهای اصلاحات می‌خواهند موسوی و کروبی اعدام شوند
ما در درون جریان اصلاح‌ طلب جدا از تندروی‌ها، یک جنگی بین نیروهای باهویت و بی‌ هویت داریم. یعنی کسانی که اصلاً هویت فکری ندارند، بحث شان فقط بحث قدرتِ مطلق است. حاضرند با هر کسی کار کنند چون نگاه شان فقط نگاه قدرت است. این افراد مبانی ندارند. هم با آقای خاتمی کار می‌ کنند، هم با آقای هاشمی کار می‌ کنند یعنی به اینکه کاری ندارند که زمانی این افراد، در برابر هم قرار داشتند و مطبوعات آنها علیه هم و کاملا در جهت حذف هم کار می کردند. مصطفی تاجزاده آن روز دنبال اعدام آغاجری بود و امروز هم دنبال این است که میرحسین موسوی یا کروبی اعدام شود. تاجزاده دنبال این نیست که مساله را حل کرده و شرایط حصر را منتفی کند. منافع او حکم می‌ کند که این مساله را حادتر از شرایط کنونی آن کند. در حالی که یک نفر مصلح چه اصلاح‌ طلب و چه اصولگرا، به دنبال حلِ این مساله است./ خبر آنلاین

Image result for ‫سلیمی نمین‬‎

 

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی: تصمیم به حصر بر اساس اقتضائات امنیتی در سال ۸۹ اتخاذ شد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم در مورد حصر بر اساس اقتضائات امنیتی درسال ۸۹ از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و در خصوص تداوم و یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم گیری خواهد کرد.

کیوان خسروی با اشاره به اظهار نظرهایی که طی روزهای اخیر از سوی مراجع مختلف پیرامون مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی عنوان شده است اظهار داشت: در این جلسه موضوع حصر که در دستور جلسه شورا نیز نبوده و در قالب اطلاع رسانی  پیرامون گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصورین مطرح گردیده هیچگونه تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است.

وی افزود: تبیین و اطلاع رسانی پیرامون تاریخچه، دلایل، شرایط موجود و روند مدیریت این پرونده، نیازمند زمان و شرایط مناسب بوده و اظهار نظرهایی که در چارچوب مصاحبه‌های عمومی از سوی مراجع مختلف انجام می‌شود ضمن آنکه مداخله در وظایف دبیرخانه شورای عالی است، نمی‌تواند ابعاد موضوع را به صورت کامل و جامع تبیین نماید و بعضا نیز باعث سوءتفاهم می‌شود./ایسنا

Image result for ‫سخنگوی شورای عالی امنیت ملی‬‎

 

شهردار تهران چهار معاون خود را منصوب کرد

نجفی به ترتیب محمد مهدی حجت را به عنوان معاون شهرسازی و معماری، سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری، حجت الله میرزایی را به عنوان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و حسن پورسیدآقایی را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد./عصر ایران

Image result for ‫نجفی‬‎

 

پوتین: دولت آمریکا تربیت سیاسی ندارد

به گزارش خبرگزاری از اسپوتینک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در واکنش به برخورد نامناسب واشنگتن با دیپلمات های روسی، نظام آمریکا را به فقر برخورداری از فرهنگ سیاسی متهم کرد.

وی در عین حال از حق مسکو برای کاهش اعضای هیات دیپلماتیک آمریکا و رساندن شمار آنها به ۱۵۵ نفر سخن گفت تا به این ترتیب، اصل مقابله به مثل رعایت شود. البته پوتین تاکید کرد که هنور تصمیمی برای استفاده از این حق و حقوق، اتخاذ نشده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از قصد مسکو برای طرح شکایتی در اعتراض به سلب حق اداره املاک قانونی خود، سخن گفت.

گفتنی است «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در ماه های پایانی ریاست جمهوری خود به بهانه دخالت مسکو در روند انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، شماری از دیپلمات های روسیه را اخراج و برخی از ساختمان های دیپلماتیک این کشور را مصادره کرد. بعدها، پوتین در اعتراض به تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه مسکو، اعلام کرد که ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند./مهر

Image result for ‫پوتین‬‎

 

سخنگوی دولت: مشکل حصر باید حل شود

محمدباقر نوبخت درباره مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی امنیت ملی در موضوع حصر گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور مواضع صریح، شفاف و قاطعانه گرفتند، از دبیر شورا میخواهم آنچه تشخیص میدهد درباره جلسات شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی کند چون مباحث در این جلسه مباحث امنیتی است.
وی ادامه داد: مشکل حصر باید حل شود همه موضع دولت را می دانید، بگذارید این مساله از طریق مسیر خود پیش برود، باید بتوانیم زمینه ای فراهم شود تا این مشکل حل شود.
نوبخت خاطرنشان کرد:جایگاه رفیع رهبری برای ما محترم و امنیت کشور برای ما مهم است، اجازه بدهید این مساله از طریق روش منطقی دنبال شود، اطلاع رسانی درباره تصمیمات شورای عالی امنیت ملی را به دبیر این شورا واگذار کنیم.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی و پیش از دولت روحانی بوده است./خبرگزاری ها

Image result for ‫سخنگوی دولت‬‎

 

منتجب نیا: شرایط گفتگوی ملی فراهم است / روحانی به این نتیجه رسیده که باید پالایش کند

اخیرا برخی چهره‌های اصلاح‌طلب منتقدانه در مورد آقای روحانی سخن گفته‌اند. به اعتقاد آنها روحانی در زمان انتخابات راهنمای چپ زد و از مردم رای گرفت اما درحال حاضر به راست چرخیده است؟شما به این مساله اعتقاد‌دارید؟

بنده با شناختی که از آقای روحانی از قدیم داشتم و رفاقتی که با ایشان داشته و دارم این مساله را از آقای روحانی خلاف انتظار نمی‌دانم. روش و مشی آقای روحانی همین بود. البته مهم‌تر از به کار‌گیری نیروها در دولت تعهد و پایبندی شخص رییس‌جمهور و همه وزرا در مطالبات مردم است. فقط رییس‌جمهور و اعضای کابینه نیستند که باید به مطالبات مردم تعهد باشند. زیرمجموعه باید تعهد داشته باشد. استاندارها و مدیران را باید با این معیار انتخاب کنیم تا بتوانیم به خواست‌های مردم پاسخ مثبت دهیم. اگر هیات دولت با رییس‌جمهور همراه باشد اما استانداری با او همراه نباشد، ضربه می‌بینیم. اگر مدیرکلی به خط مشی دولت توجه نداشته باشد به مشی دولت ضربه می‌زند. لذا پالایش گسترده و دقیقی در مورد مسوولان لازم است. در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی این پالایش صورت نگرفت. بسیاری از مدیرانی که در سطوح میانی دولت به کار گرفته شدند، معلوم شد که چون به مشی آقای روحانی اعتقاد ندارند، جهت درستی را انتخاب نمی‌کنند و بعضا کارشکنی هم می‌کنند. الان آقای روحانی هم به این نتیجه رسیده است که باید پالایشی اتفاق بیفتد. اگر وزرا و رییس‌جمهور هم فردی را انتخاب کنند کسی نمی‌تواند آنها را سرزنش کند. آنها پاسخگوی مردم هستند و با نیروهایی می‌توانند پاسخگو باشند که با آنها هماهنگ باشند و مطالبات مردم را قبول داشته باشند./ روزنامه اعتماد