پیکر پاک پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی از رزمندگان سلحشور و دلاور لشکر ۸ نجف اشرف نیروی زمینی سپاه که در دفاع از حرم زینبی(س) به دست اشقیای تکفیری و تروریستهای داعش،مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید، صبح امروز(چهارشنبه) با حضور گسترده مردم و مسئولان در تهران تشییع شد.

پیکر پاک پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی از رزمندگان سلحشور و دلاور لشکر ۸ نجف اشرف نیروی زمینی سپاه که در دفاع از حرم زینبی(س) به دست اشقیای تکفیری و تروریستهای داعش،مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید، صبح امروز(چهارشنبه) با حضور گسترده مردم و مسئولان در تهران تشییع شد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا،  آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید به نمایندگی از رییس جمهوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، غلامسحین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.
دههاهزار تن از مردم سیاهپوش نیز از اقشار گوناگون جامعه در این مراسم که از صبح تا ظهر در میدان امام حسین (ع) تهران و خیابانهای اطراف برگزار شد، شرکت داشتند.
امروز در ششمین روز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، میدان امام حسین(ع) با حضور هزاران تن از مردم شهید پرور که برای تشییع پیکر شهید مدافع حرم آل الله گردهم آمده بودند حال و هوایی عاشورایی داشت و جمعیت سوگوار ، همچون صدفی زیبا پیکر شهید محسن حججی را در آغوش گرفته بودند.
نجوای همگانی« این گل را به رسم هدیه تقدیم نگاهت کردیم»، «حاشا اینکه از راه تو حتی لحظه ای برگردیم» که از سوی حاضران این مراسم سرداده می شد امروز شور و حال عاشورایی به میدان امام حسین (ع) تهران بخشیده بود.
در آغاز این آیین تشییع،که با تلاوت قرآن کریم آغاز شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.
نوحه خوانی، سینه زنی، برپایی ایستگاه صلواتی، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهید و تشییع کنندگان آن از سوی مردم شهید پرور تهران از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی بود که ساعتها ادامه داشت.
حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیرق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع) ، السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.
طنین نوای آسمانی «یا زهرا(س)» به همراه تلاوت زیارت عاشورا از سوی شرکت کنندگان در این مراسم هنگام تشییع این شهید، فضای میدان امام حسین(ع) تهران را آسمانی و عطرآگین کرده بود.
منیر رضایی خواهر شهید علیرضا رضایی (از شهدای دفاع مقدس) در حاشیه تشییع پیکر پاک شهید حججی به خبرنگار دفاعی ایرنا، گفت: برگزاری چنین استقبالی کم نظیر بود و این امر نشان داد که مردم در شور و شعور و عشق و دلدادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ایستادگی ماندگار و پابرجا هستند.
وی ادامه داد: این مراسم که با حضور شخصیت های لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) برگزار شد با حضور عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت و مردم شهید پرور تهران کم نظیر بود.
این خواهر شهید اضافه کرد: در این آیین خیل عظیم جمعیت از تمامی خیابانهای منتهی به میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا موج می زد و با این حماسه حضور، شهید حججی مزد رشادت، دلیر مردی، اخلاص، ولایت مداری، مدافع حرم حضرت زینب(س) بودن را گرفت و محبوب قلبها شد.
سید علی حسینی رزمنده قدیمی دوران دفاع مقدس نیز در حاشیه این مراسم گفت: رزمندگان مدافع حرم اهل بیت (ع) آگاهانه راه امام حسین (ع) را که ادامه راه انبیاء و اولیاء الهی است را انتخاب می کنند و در این راه پر فروغ خون اصحاب حسین (ع) و شهیدان کربلا را چراغ راه خویش قرار می دهند.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه شهید حججی افتخاری برای همه شهدای مدافع حرم بود، افزود: شهید حججی الگویی برای همه جوانان حزب اللهی بود. وی برای فعالیت در مناطق محروم، امور فرهنگی و انقلاب، شب و روز نمی شناخت.
وی توضیح داد: ما اگر هرجایی یک عنصر حزب اللهی مانند شهید حججی داشتیم که آنقدر باصفا، مردانه و از خود گذشته به میدان برود، مورد علاقه همگان قرار خواهد گرفت.
این استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: تا وقتی که ما امثال شهید حججی ها را داریم نه تنها امنیت در این کشور برقرار است، بلکه نابودی استکبار را هم جشن می گیریم.
وی با بیان اینکه ملتی که امثال شهید حججی ها را دارد، هرگز شکست نخواهد خورد، افزود: شما مردم فکر شهید حججی را در منطقه صادر کردید و امروز فکر شهدای دفاع مقدس به برکت شهید حججی منطقه را فراگرفته است.
پناهیان با اشاره به اینکه روزگاری برخی روزنامه های داخل کشور می نوشتند که مردم از اسم شهید، جانباز و رزمنده خسته شده اند، خاطرنشان کرد: کجا هستند این افراد که ببینند ملت هنوز به شهدایشان افتخار می کنند و برای تشییع شهدایشان بیش از گذشته مایه می گذارند.
وی در ادامه گفت: ملتی که چنین شهدایی دارد به این شرط پیروز خواهد شد که برای شهدای خودش احترام قائل شود.
در این آیین که با حضور دههاهزار تن از مردم شهید پرور و ولایت مدار تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و تا میدان شهدا ادامه یافت شماری از مسئولان و مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دقایقی پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.
ایشان دقایقی با خانواده‌ این شهید عزیز به دیدار و گفت ‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.
قرار است پیکر شهید حججی فردا (پنجشنبه) پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به شهر نجف‌آباد زادگاه این شهید انتقال داده شود.
پیکر شهید حججی روز گذشته نیز با حضور پرشور زائران و مجاوران امام هشتم شیعیان جهان، حضرت امام رضا (ع) روز گذشته در حرم مطهر رضوی در مشهد تشییع شده بود.
شهید محسن حججی ۲۵ ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از دو روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد.از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.