در پی حمله انتحاری به مسجدی در شمال شرق نیجریه پنج نمازگزار کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش یوپنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک زن انتحاری روز سه شبنه با ورود به داخل مسجدی در شمال شرق نیجریه خود را منفجر کرد که به کشته شدن پنج نمازگزار انجامید.

ابراهیم لیمان یک مسئول ارشد شبه نظامیان محلی که در کنار ارتش نیجریه علیه شورشیان بوکوحرام می جنگند، گفت که انفجار در مسجد شهر «دیکوا» در ۹۰ کیلومتری «مایدوگوری» مرکز ایالت «بورنو» رخ داد.

وی افزود که یک زن انتحاری هنگام اقامه نماز صبح با حمله تروریستی به این مسجد باعث کشته شدن پنج نمازگزار و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

وی خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد انفجار کار گروه تروریستی بوکوحرام بوده است که به انجام این گونه حملات شهرت دارد.

یک فرمانده دیگر شبه نظامیان نیز گفت که اندکی بعد از این انفجار یک زن انتحاری دیگر نیز خود را در شهر منفجر کرد، اما انفجار هیچ تلفاتی درپی نداشت.

گروه تروریستی بوکوحرام در شمال و شمال شرق نیجریه فعال است. اقدامات تروریستی این گروه از سال ۲۰۰۹ در حوزه دریاچه چاد تاکنون بیش از ۲۰ هزار قربانی برجای گذاشته است.

آن ها هزاران نفر را در این منطقه ربوده و حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن دیگر از شهروندان این کشور را از خانه و کاشانه خود آواره کرده اند.

این گروه در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد و بیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.

منبع: ایرنا