فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۳۰ درصد از کل جرایم سایبری در تهران بزرگ اتفاق می افتد، گفت: در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف جرایم سایبری ۷۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۳۰ درصد از کل جرایم سایبری در تهران بزرگ اتفاق می افتد ، گفت: در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف جرایم سایبری ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی، سردار حسین رحیمی در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در چهارمین روز از هفته ناجا هستیم و امروز نیروی انتظامی براساس شعار و رویکرد جامعه محوری و مردم محوری توانسته در ابعاد مختلف با نگاهی برادرانه و خدمتگزارانه در تمام بخش های انتظامی خدمات شایانی را به مردم عزیز ارائه دهد.
وی افزود: امروز متولی اصلی برقراری نظم وامنیت درکشور نیروی انتظامی است که با اشراف اطلاعاتی و رصد شبانه روزی مجرمان و متخلفان توانسته اقدامات اثرگذاری را انجام دهد و عرصه را بر مخلان نظم و امنیت تنگ کند.
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: چند هفته ای از آغازین روزهای مهرماه که همزمان با ایام بازگشایی مدارس و تقارن با ماه محرم بود ، می گذرد و در این ایام به ویژه در بخش ترافیکی توانستیم با برنامه ریزی کامل و به کارگیری تمام توان، نظم ایجاد کنیم.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: امنیت بخش های مختلف جامعه امروز در دستان با کفایت فرزندان مردمان عزیز در نیروی انتظامی است که به صورت شبانه روزی ارائه خدمات می دهند.
وی بیان کرد: در طول شبانه روز بیش از ۳۵ هزار تماس به مرکز فوریت های پلیس واصل می شود که از این میان ۱۳ هزار تماس با حضور کمتر از ۷ تا ۱۰ دقیقه همکارانم در محل ، عملیاتی می شود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تلاش پلیس پایتخت در مبارزه با مواد مخدر گفت: در بخش مبارزه با موادمخدر امروز با کشف بیش از ۸ تن مواد مخدر درتهران بزرگ و انهدام صدها باند مواد مخدر اقدامات اثرگذاری را انجام داده ایم و با برنامه ریزی های مستمر و رصد و تلاش شبانه روزی اجازه جولان به قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر نخواهیم داد.
سردار رحیمی با بیان اینکه کاهش سرقت یکی از اولویت های نیروی انتظامی است ، گفت: با اشراف اطلاعاتی در فرایند مبارزه با سارقان موفق شدیم ۷۰ درصد از جرایم مربوط به سرقت را کشف کنیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به تشریح عملکرد پلیس پایتخت در مقابله با جرایم سایبری پرداخت و افزود: بیش از ۳۰ درصد جرایم فضای مجازی در تهران بزرگ اتفاق می افتد و میزان کشف این جرایم در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته و این بیانگر اشراف پلیس پایتخت بر فضای سایبری است.
سردار رحیمی ادامه داد: در خصوص انضباط شهری و نظم ترافیک نیز تلاش مان این است که انضباط بهتر و مطلوبتری را در بخش ترافیک به مردم عزیز تهران ارائه کنیم و ان شاءالله شاهد مراحل جدیدی از انضباط شهری و ترافیکی باشیم.
وی ادامه داد: به لطف خداوند و همت همکاران سخت کوشم در تهران بزرگ تمام تلاش و توانمان را در راستای ارتقاء امنیت به کار خواهیم گرفت.
سردار رحیمی در پایان گفت: انتظارمان از مردم عزیز ، مسئولان و به ویژه مسئولان شورای عالی تأمین ، همکاری بیش از پیش با خدمتگزاران خود در پلیس پایتخت است.#