سرپرست سابق وزارت علوم گفت: تکه تکه کردن آموزش عالی به نفع کشور نیست، نباید حوزه ها به دلیل پیوند به بخش های مختلف واگذار شوند، زیرا وزارت علوم کانون علم، پژوهش، فناوری و نوآوری است و من امیدوارم در دوره دکتر غلامی شاهد بازگشت بخش های جدا شده ی خود باشد.

سرپرست سابق وزارت علوم گفت: تکه تکه کردن آموزش عالی به نفع کشور نیست، نباید حوزه ها به دلیل پیوند به بخش های مختلف واگذار شوند، زیرا وزارت علوم کانون علم، پژوهش، فناوری و نوآوری است و من امیدوارم در دوره دکتر غلامی شاهد بازگشت بخش های جدا شده ی خود باشد.

به گزارش يوپنا، سرپرست سابق وزارت علوم در مراسم تودیع دکتر محمد فرهادی وزیر سابق و معارفه دکتر منصور غلامی؛ وزیر جدید علوم كه با حضور دکتر اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور و سورنا ستاري؛ معاون علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار شد، از رئيس جمهور به واسطه اعتماد به ايشان براي سرپرستي وزارت علوم در دوره گذار تقدير و تشكر كرد.
هاشمي در ادامه افزود: خداوند را شاكريم كه در دولتي زندگي مي كنيم كه فرزانگاني همچون رهبر حكيم و فرزانه در رأس نظام و همچنين حضور دکتر روحانی در رأس دولت فرصتی مغتنم براي ما در اين مقطع تاريخي است و آيندگان از آن به نيكي ياد خواهند كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: دکتر جهانگیری با وجود این که مهندس هستند ولی مفاهیم اجتماعی مهمی همچون سرمایه اجتماعی را در عرصه ی سیاست مطرح کردند.

هاشمی در ادامه با بیان این که یکی از شاخص های مهم دولت رشد مشارکت های اجتماعی است، گفت: این مشارکت در سایه اعتماد حاصل می شود و این مهم یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم بود و امیدواریم شاهد تداوم آن در این دولت باشیم.

سرپرست سابق وزارت علوم اذعان داشت: اعتماد اجتماعی به عنوان بخشی از سرمایه اجتماعی است و در صورتی که نتوانیم زبان نسل های جدید را درک کنیم، نخواهیم توانست منطق تحولات جامعه را درک کرده و در تبیین مسائل به موضوعاتی همچون توهم توطئه روی آورده و دچار عقب ماندگی می شویم.

وی همچنین با بیان این مطلب که ما در جامعه ای رسانه ای زندگی می کنیم که اکثریت مطلق آن باسواد هستند درک تحولات امری جدی است و عدم شناخت آن هزینه هایی برای جامعه در پی خواهد داشت.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: تکه تکه کردن آموزش عالی به نفع کشور نیست و این که حوزه ای را به دلیل پیوند با بیمارستان ها به یک حوزه و حوزه دیگری را به دلیل پیوند با پالایشگاه به حوزه دیگر واگذار کنیم درست نیست، چون اینجا کانون علم، پژوهش، فناوری و نوآوری است و من امیدوارم در دوره دکتر غلامی شاهد بازگشت بخش های جدا شده ی خود باشد.

خبرنگار: میثم خاکپور