وزیر علوم گفت: همان گونه که رییس جمهوری اشاره داشت، وزارت علوم، وزارت امید به شمار می رود و خوشبختانه مجموعه امیدواری داریم تا جوانان را به آینده امیدوارتر کنیم.

به گزارش یوپنا، دکتر منصور غلامی در مراسم معارفه خود ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری اظهار داشت: از دکتر روحانی به خاطر اعتماد به بنده و همچنین نمایندگاه به واسطه ی دقت و وسواس زیاد در بررسی برنامه های وزارت علوم تقدیر و تشکر می کنم.

وزیر علوم در ادامه ضمن اشاره به برنامه های وزارت علوم گفت: برنامه های مطرح شده  بر اساس مصوبات فرادستی بوده و از طریق اخذ نظرات رؤسای دانشگاه های سطح یک کشور جمع بندی و تقدیم مجلس شده است.

غلامی ادامه داد: این برنامه ها تکلیف ما است که باید اجرا کنیم و در تبیین روش های اجرایی آن بطور قطع با نظر مجموعه های علمی به پیش خواهیم رفت.
وی پارک های علم وفناوری را  محوریت پیشبرد این حوزه در کشور عنوان کرد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: وزارت علوم همان گونه که رییس جمهوری اشاره داشت، وزارت امید به شمار می رود و خوشبختانه مجموعه امیدواری داریم تا جوانان را به آینده امیدوارتر کنیم.

غلامی در ادامه یکی از موارد شاخص برنامه وزارت علوم را ارتقاء کیفی آموزش و پژوهش عنوان کرد و افزود: با توجه به این که اداره امور جامعه غالباً توسط مدیرانی صورت می گیرد که در دانشگاه های داخل تحصیل کرده اند، بحث توانمند کردن آن ها متناسب با شرایط روز و کم کردن زمان فارغ التحصیلی افراد از دانشگاه ها و ورود به بازار کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین دیپلماسی علمی را شاخص مهم دیگر وزارت علوم برشمرد و تصریح کرد: با وجود تأخیر در آغاز این حرکت، تاکنون سرعت خوبی داشته و این موضوع می تواند با حمایت های مسئولان با شتاب بیشتر گسترش پیدا کند.

مراسم معارفه  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور  معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور،  سرپرست سابق و وزیر سابق علوم و تعدادی از روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها همچون دکتر رستمی ابوسعیدی؛ رئیس دانشگاه پیام نور در محل وزارت علوم برگزار شد.