نماينده ولی فقيه و امام جمعه همدان با بیان اینکه بانک ملی علاوه بر اينکه موقوفه امامزاده شاهزاده حسين (ع) را غصب کرده است، گفت: این غصب هم از نظر نذور و هم از نظر معنوی باعث ضرر به این موقوفه شد.

نماينده ولی فقيه و امام جمعه همدان با بیان اینکه بانک ملی علاوه بر اينکه موقوفه امامزاده شاهزاده حسين (ع) را غصب کرده است، گفت: این غصب هم از نظر نذور و هم از نظر معنوی باعث ضرر به این موقوفه شد.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از همدان آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدی؛ نماينده ولی فقيه و امام جمعه همدان درباره تصرف موقوفه شاهزاده حسين (ع) همدان توسط بانک ملی اظهار کرد: قانون خدا عوض نمی‌شود و اين موقوفه جزو مسلمات اين شهر بوده و هست و از طرفی اسناد و مدارک آن هم مشخص است و زمين بانک ملی جزو حرم شاهزاده حسين (ع) است.
وی با تأکيد بر اينکه مسئولان بانک هم می‌دانند که اين مکان جزو رقبه موقوفه است و رقبه را هم نمی‌توان کاری کرد، گفت: متأسفانه در اين ۷۰ سال بانک ملی نه اجاره بهايی بابت اين زمين پرداخت کرده و نه قراردادی بسته و نه حاضر به خلع يد است.
نماينده همدان در مجلس خبرگان رهبری غصب موقوفه شاهزاده حسین (ع) توسط بانک ملی را خلاف حکم الهی دانست و افزود: حکم دادگستری هم صادر شده بود و به مرحله اجرا رفت اما متاسفانه چون بانک زورش می‌چربيد، حکم را شکستند و آن را به نفع بانک صادر کردند.
آيت‌الله محمدی تصريح کرد: من بارها گفته‌ام کسانیکه در اين بانک کار می‌کنند، نشستن، برخاستن، کارکردن و حتی وضو گرفتن برای آنها از نظر شرعی باطل است.
وی با بيان اينکه کسانیکه در آن بانک کار کردند و پول گرفتند بايد در محضر خدا پاسخگو باشند، یادآور شد: بانک با تصرف موقوفه شاهزاده حسين (ع) هم از نظر نذورات به موقوفه ضرر زده و هم از نظر معنوی چرا که همدان شهر گردشگری است و اگر مقابل امامزاده باز بود روزی هزاران نفر به زيارت ايشان می‌رفتند.
نماينده ولی فقيه در استان همدان به پياده راه‌سازی ميدان امام (ره) اشاره و گفت: پياده‌ راه‌سازی می‌شود تا راهی به سمت امامزاده باز کنند تا زائران بتوانند تردد کرده و بقعه نيز ديد مناسبی پيدا کند.
آيت‌الله محمدی تاکید کرد: بانک ملی علاوه بر اينکه امامزاده را غصب کرده با تصرف زمين موقوفه باعث شده جلوی ديد امامزاده گرفته شود در حالیکه اگر مقابل امامزاده باز بود و بقعه ديده می‌شد نذورات آن شايد در ماه چندين ميليون تومان می‌شد و بانک به امامزاده ضرر نذوراتی زده است.
وی تاکید کرد: آيا بانک وقتی وام می‌دهد و باز پرداخت آن به تأخير می‌افتد سود نمی‌گيرد؟! پس بانک بايد بر اساس قانون خود هم اجاره بها، هم دير کرد و سود آن را به موقوفه شاهزاده حسين (ع) پرداخت کرده و زمين را هم تخليه کند.
نماينده ولی فقيه در استان همدان خاطرنشان کرد: خدا کند ديندارانی پيدا شوند که قانون خدا را اجرا کنند و آنها که قانون خدا را تمکين نمی‌کنند گرفتار عقوبت الهی می‌شوند.