معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: فعالیت‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار افزایش مطلوبی نسبت به سال گذشته دارد و از نظر پروژه‌های ارائه شده تنوع خوبی مشاهده می‌شود، افزون بر آن پروژه‌‌ها تکراری نیستند و نوآوری در آنها دیده می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری یوپنا ،هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دکتر فتح‌الله مضطرزاده اظهار کرد: استقبال خوبی از سوی دستگاه‌ها و نهادها از پروژه‌ها شده‌است. در نمایشگاه هفته پژوهش امسال نتایج پژوهش ها و تحقیقات و محصولات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ارائه شده که نقش بسیار مهمی در معرفی پروژه‌ها و تجاری‌سازی‌ آنها دارد.

وی توضیح داد: در امر تجاری‌سازی نتایج طرح‌ها و پژوهش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم. دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اگر تجاری‌سازی شوند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش محصولات های‌تک خواهند داشت.

دکتر مضطرزاده افزود: به‌نظرم اگر بتوانیم علم و فناوری را در تولید ناحالص ملی خودمان ببینیم و آن را ارزیابی کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که از این همه نیروی جوان و متخصص به نحو مطلوبی استفاده کنیم.