همایش ملی پژوهشی نماز، ولایت و مسجد با پیام دکتر محمدرضا زمانی در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا،در متن پیام رئیس دانشگاه پیام نور آمده است:

نماز به عنوان بارزترین جلوه ارتباط خالق با مخلوق و مسجد به عنوان مکان مقدس برای انجام این فریضه، نقش بی بدیل و مهمی در حرکت بشر به سوی کمال دارد. جوانان خصوصا جوانان دانشگاهی به عنوان آینده سازان و بزرگترین سرمایه های کشور در پی دست یافتن به بینشی پویا، متحول و جدید نسبت به زندگی بوده و برای دستیابی به آن هر تلاشی را پذیرا هستند و نماز و مسجد می تواند در تامین نیازهای معنوی آنها بسیار موثر باشد.
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقش غیر قابل انکاری در آموزش و تبیین و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز داشته و از ارکان اصلی نهادینه کردن فرهنگ برپایی نماز در بین جوانان هستند.
اقامه نماز در جامعه و دانشگاه از یک سو سبب ساز معنویت، رشد و پیشرفت انسان ها و از دیگر سو عامل ارتقاء سلامت و حیات متعالی جامعه انسانی و دانشگاهی کشور و بازدارنده از تباهی ها و زشتی هاست و می تواند زمینه تخصص اهداف والای حاکمیت اسلامی در دانشگاه ها را فراهم سازد.
بدون تردید، راه های جذب جوانان به برپایی نماز و آگاه کردن آنها از ارزش و اهمیت آن بسیار متنوع و متناسب با شرایط فردی و اجتماعی جوانان است و همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند؛ دانشگاه ها می توانند به عنوان جایگاه امن و مورد اعتماد جوانان، بسترهای رشد معنویت، تعامل بیشتر دانشجویان با امام جماعت و اقامه نماز را فراهم سازند به طوری که مجامع دانشجویی، جذاب ترین مرکز تجمع خود را مسجد دانشگاه بدانند.
از این رو، برگزاری همایش ملی پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در دانشگاه می تواند زمینه ساز آشنایی نسل جوان کشور با فرهنگ متعالی نماز و انس هر چه بیشتر آنان با این فریضه مهم باشد.
در پایان اینجانب از جمیع دست اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش نورانی ، کمال تشکر را دارم و برای تمامی پژوهشگران و دین پژوهانی که در این جشنواره شرکت نمودند، توفیقات روزافزون را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.