پیام کریسمس پاپ: خاورمیانه به مذاکرات دو دولت نیاز دارد
پیام کریسمس پاپ: خاورمیانه به مذاکرات دو دولت نیاز دارد

پاپ فرانسیس در پیام کریسمس خود از راه حل مبتنی بر مذاکره دو دولت برای پایان دادن به تنش‌ها در فلسطین (اشغالی) حمایت کرد.

پاپ فرانسیس در پیام کریسمس از راه حل مبتنی بر مذاکره دو دولت برای پایان دادن به تنش‌ها در فلسطین (اشغالی) حمایت کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس در پیام کریسمس خود در روز دوشنبه خواهان راه حل مذاکره دو دولت برای پایان دادن به کشمکش فلسطینی- اسرائیلی شد.
این در حالی است که پس از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) توسط ترامپ، تنش های منطقه ای شدت یافته است.
۴ روز پس از آن که بیش از ۱۲۰ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس رای داده و خواهان لغو این تصمیم شدند، پاپ در خصوص تنش ها در خاورمیانه و دیگر کانون های درگیری در جهان سخن گفت.
وی در صحبت های خود ضمن اشاره به فلسطین و اسرائیل گفت: “بیائید دعا کنیم تا گفت و گوها میان طرف ها ادامه یابد و در نهایت به یک راه حل مبتنی بر مذاکره منتهی شود. این همان چیزی است که به همزیستی صلح آمیز دو دولت و قبول مرزهای رسمی و مورد قبول جامعه بین المللی منتج خواهد شد.”
از زمان اعلام تصمیم ترامپ در ششم دسامبر، این دومین بار است که پاپ به طور عمومی درباره بیت المقدس صحبت می کند و خواهان احترام به وضع موجود و جلوگیری از تنش های جدید در خاورمیانه است که می تواند آتش درگیری ها را در جهان شعله ور کند.
فلسطینی ها خواهان بخش شرقی بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت مستقل آینده ی خود هستند و این در حالی است که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) اعلام کرده که کل بیت المقدس به عنوان پایتخت یکپارچه و جاودانه آن ها است.
پاپ فرانسیس؛ رهبر کاتولیک های جهان در سخنرانی خود که با مضامین جنگ، خشونت و درد و رنج همراه بود، تولد حضرت مسیح را نماد صلح و اتحاد دانست.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور