استادان دانشگاه پیام نور گناوه:در سایه وحدت وهمدلی ناآرامی ها خنثی می شود
استادان دانشگاه پیام نور گناوه:در سایه وحدت وهمدلی ناآرامی ها خنثی می شود

استادان دانشگاه پیام نور اظهارکردند: ناآرامی های اخیر در برخی از شهرهای کشور به علت نفوذ عده ای آشوب گر دست نشانده دشمنان در میان معترضان به مشکلات اقتصادی است که با وحدت و همدلی مردم با بصیرت همچون فتنه ۸۸ خنثی می شود.

استادان دانشگاه پیام نور اظهارکردند: ناآرامی های اخیر در برخی از شهرهای کشور به علت نفوذ عده ای آشوب گر دست نشانده دشمنان در میان معترضان به مشکلات اقتصادی است که با وحدت و همدلی مردم با بصیرت همچون فتنه ۸۸ خنثی می شود.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: مردم غیور ایران اسلامی بسیار هوشیار و آگاه هستند و ثابت کرده اند که هرگاه دشمن قصد توطئه ای علیه نظام و انقلاب داشته حماسه ای همانند ۹ دی را تکرار می کنند.
مرتضی سیاوشی افزود: دشمنان بدانند که وجب به وجب خاک کشور عزیزمان با قطره قطره خون شهدا حفاظت و نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه مردم ایران مطالبه های بحقی دارند باید بصورت مسالمت آمیز بیان و به آن برسند، گفت: مردم با حمایت همه جانبه از دولت و استفاده از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب از بروز تنش و اخلال در کشور جلوگیری کنند تا دشمنان قسم خورده این سرزمین نتوانند سوء استفاده کنند.
یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: ایران اسلامی دارای رهبری فرزانه و دانا و مردمانی بابصیرت و آگاه هستند و تشخیص خواهند داد که ناآرامی های اخیر ، برنامه ریزی شده توسط غرب است و در برابر آنان خواهند ایستاد.
پرستو دولابی افزود: درمیان افراد تجمع کننده، عده ای آشوب گر وجود دارد که فریب وعده های دشمنان را خوردند و برای بر هم زدن آرامش و امنیتی که در کشور حاکم است از موقعیت سوءاستفاده کرده و اعتراض های خود را به سمت و سویی دیگر سوق داده اند که بطور قطع موفق نخواهند شد و دستشان برای ملت رو شده است.
وی اظهارکرد: باید به اعتراض و خواسته های منطقی و قانونی مردم توجه و مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان را ریشه یابی و درمان کرد تا دیگر شاهد چنین مسایلی در جامعه نباشیم.
دولابی گفت: بینش دینی و اعتماد مردم به دولت باید افزایش یابد که این مهم به عملکرد صحیح دولت و مسئولان بستگی دارد و دراین مسیر باید فضای باز و تریبون آزاد برای مردم فراهم شود تا براحتی مشکلات خود را بیان کنند.
عضو دیگر هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه اظهارکرد: اعتراض های مردمی بحثی عام در کشورها ازجمله نظیر ایران که به دموکراسی و آزادی شهروندی بها می دهند است اما در حوادث روی داده نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه و دقت کرد.
محمد نادر شریفی افزود: اعتراض هایی که در برخی شهرها شاهد بودیم از مسیر عاقلانه به اعمال جاهلانه و معاندانه و ناآرامی تبدیل شد که این جریان دیگر مورد قبول هیچ نظامی برمبنای دموکراسی بویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی که دشمنان زیادی دارد نیست.
وی گفت: مردم باید راه و روش اعتراض های قانونی را فرا گیرند که دراین زمینه به فراگیری آموزش های نظام مند توسط مسئولان نیاز است و ضرورت دارد.
شریفی بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکلات اجتماعی در هر جامعه ای وجود دارد، باید راه تخلیه و احساسات و بیان اعتراض برای مردم وجود داشته باشد تا به عقده های روانی تبدیل نشود.
وی اظهارکرد: دلیلی وجود ندارد بدلیل مشکلات طبیعی و عادی جامعه اصل نظام و رهبری هدف قرار گیرد و چنین اقدام هایی محکوم است و وظیفه نیروی انتظامی و دیگر سازمان های امنیتی مقابله جدی با آشوب گران است.
شریفی گفت: اگر بخشی از جامعه اعتراضی دارند، نمایندگانی را مشخص و به فرمانداری ها مراجعه و مجوز بگیرند در غیر این صورت تا اعتراضی در هر موضوعی شکل می گیرد معاندان نظام از آن بهره برداری سیاسی می کنند و به کشور آسیب وارد می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: مطابق نظریه فشار که در داده های دانشمندانی همچون دورکهیم، کوهن و مرتن نظریه پردازی شده، مردم برای نیل به اهداف خود در زندگی قبل از هر راهی به راهکارهای قانونی دست یازی می کنند و زمانی که با ابزارهای قانونی امکان دسترسی به اهداف را نیافتند به راهکارهای غیرقانونی روی می آورند اما واقعیتی انکار ناپذیر در ناآرامی های اخیر وجود دارد که هیچ جامعه ای در مواجهه با چنین وضعیتی به نقطه پیشرفت نزدیک نخواهد شد و تنها دشمنان از آن سوء استفاده خواهند کرد.
احمدرضا ونکی افزود: حفظ و ارتقای امنیت جامعه در کوتاه و بلندمدت تضمین و راهکارهای خاص خود را دارد که در کوتاه مدت توجه به خواسته های جامعه بویژه در مسایل مالی و اقتصادی بصورت عملی و ضربتی اثربخش است.
وی گفت: در بلندمدت نیز تدوین و طرح ریزی برنامه های رشد مدار برای تربیت نیروی انسانی دلسوز و کارآمد باعث خواهد شد تا جامعه ای خالی از تباهی و فساد داشته باشیم.
ونکی اظهارکرد: برنامه های رفاه اقتصادی طولانی مدت در مسیر تقسیم کار و ثروت در جامعه بصورت عادلانه نیز از جمله برنامه های بلند مدت برای حفظ امنیت اجتماعی تلقی می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۳ دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و آزاد اسلامی است./ایرنا