طی روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری، با حضور دکتر نور بالا مسئول اجرایی طرح همگانی سازی سلامت روان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی گفت : نخستین دوره های توانمند سازی ویژه مشاوران دانشجویی مراکز استانی باعنوان “مدیریت استرس وکنترل خشم” ، طی روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری، با حضور دکتر نور بالا مسئول اجرایی طرح همگانی سازی سلامت روان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، برگزار می شود.
دکتر نجفی در نشست افتتاحیه افزود : اهداف این دوره ها، شناسایی آسیب های اجتماعی در محیط های دانشجویی، آموزش مهارتهای زندگی، گسترش روحیه نشاط، شادابی، امیدواری و برنامه های پیشگیرانه از عواقب رفتارهای پرخطر، آشنایی با مدیریت استرس در محیط دانشگاهی در جهت ارتقاء سلامت دانشجویان است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی تصریح کرد: وجود استرس و خشم، یک امر غریزی و طبیعی است،آنچه مهم است کنترل حوادث و مواردی است که استرس و خشم ایجاد می کند.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد: خشم و استرس را نمی شود کلا از بین برد ولی با بالا بردن ظرفیت انسان ها و با استفاده از آموزه های دینی می توان آن ها را مدیریت و کنترل کرد.
معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی در پایان افزود: برگزاری این دوره ها و آموزش و توانمند سازی مربیان و مشاوران دانشگاهی می تواند در حوزه های مدیریت استرس و کنترل خشم باعث سلامت دانشجویان در محیط دانشگاه و پیشرفت آنها در حوزه های تحصیل و آینده جوانان باشد.