وزیر علوم در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: متشکرم که از طریق صفحه اینستاگرام من، با من در ارتباط هستید؛ گرچه قادر به پاسخ دادن تک تک پیام ها نیستم ولی همه پیام ها و نظرات شما عزیزان را می خوانم

گروه دانشگاه – وزارت علوم در چند ماهه مدیریت دکتر غلامی شاهد تحولات جدیدی بوده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، یکی از اقدامات وزیر علوم در مدت اندک وزارت خود که مورد توجه دانشگاهیان قرار گرفته، تابو شکنی ایشان در خصوص ارتباط با جامعه هدف یعنی دانشگاهیان بوده است.

در گذشته همواره ارتباط با وزیر و معاونان وی برای دانشجویان و اعضای علمی یک آروزی تقریبا محال بود اما ظاهرا غلامی بر تغییر چنین رویکردی عزم جدی دارد.

در ابتدای شروع وزارت، قائم مقام دکتر غلامی به همه دانشگاهیان ایمیل خود را ارسال و از آنها خواست تا پیرامون چالش های وزارت علوم و پیشنهادات خود برای حل این چالش ها نظرات خود را ارسال کنند.

این ابتدای راه بود و دکتر غلامی نشان داد وزارت علومی که باید مسیر حرکت جامعه را نشان دهد، نباید تصمیمات آن تنها توسط ساکنان ساختمان ۱۶ طبقه هرمزان اتخاذ شود.

وزیر علوم اما به این موضوع قانع نشد و علیرغم مشغله فراوان سعی کرد هم با رسانه ها و هم به طور مستقیم با جامعه دانشگاهی ارتباط گرفته و از دغدغه های جامعه هدف خود مطلع شود.

در موضوع اعترضات اخیر که منجر به بازداشت تعدادی از دانشجویان شد، وزیر علوم از همه پیگیرتر بود و با درک نگرانی جامعه دانشگاهی و خانواده های دانشجویان زندانی، نسبت به پیگری یسریع و دقیق و اطلاع رسانی بموقع اقدام و خوشبختانه در کمترین زمان همه دانشجویان بازداشتی آزاد شدند.

دکتر غلامی در آخرین پست اینستاگرامی، پستی امیدوار کننده منتشر نمود.

وزیر علوم در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: متشکرم که از طریق صفحه اینستاگرام من، با من در ارتباط هستید؛ گرچه قادر به پاسخ دادن تک تک پیام ها نیستم ولی همه پیام ها و نظرات شما عزیزان را می خوانم

به گزارش یوپنا، این پیام وزیر به جامعه دانشگاهی، بیانگر این مهم است که وزیر علوم واقعیت ها و مشکلات دانشگاهیان و حوزه آموزش عالی را بی واسطه دریافت و با دیدی دقیق از وضعیت آموزش عالی برنامه ریزی و تصمیم گیری می کند.

استمرار این رویه به افزایش تعامل دوسویه وزارت علوم و جامعه دانشگاهی منجر خواهد شد و در موقعیتی که کشور در آموزش عالی با ابرچالش ها مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت چاره ای جز هم افزایی دلسورازن جامعه دانشگاهی وجود نخواهد داشت.