عملکرد مثبت جمعیت هلال احمر در زلزله های پی در پی در کشور باعث شد که بسیاری از مسولین و نمایندگان مجلس از مدیریت هلال تقدیر و تشکر کنند.

دکتر حسن روحانی در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۹۶ ، علی اصغر پیوندی را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا_ اولین ماموریت کلان رئیس جمعیت هلال احمر با اربعین حسینی همراه بود، عملکرد مثبت و مردمی هلال احمر در طول اربعین حسینی باعث شد رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به علی اصغر پیوندی مراتب تقدیر و تشکر دکتر حسن روحانی، را از خدمات ارائه شده درون و برون مرزی هلال‌احمر در ایام اربعین ابلاغ کند.

بعد از آن، حوادث و اتفاقات زیادی در داخل کشور اتفاق افتاد که می توان گفت اپیدمی زلزله در کشور، بخصوص زلزله کرمانشاه مهم ترین اتفاق به وجود آمده بود، که تلفات زیادی با خود به همراه داشت.

عملکرد مثبت جمعیت هلال احمر در زلزله های پی در پی در کشور باعث شد که بسیاری از مسولین و نمایندگان مجلس از مدیریت هلال احمر تقدیر و تشکر کنند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: عملکرد جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه بی نظیر بود و موجب سرافرازی ما شد.

همچنین رئیس جمهور در سفر به مناطق زلزله زده کرمان افزود: عملکرد هلال‌احمر در زلزله کوهبنان قابل قبول است.

رئیس جمعیت هلال احمر بعد از موفقیت در اسکان موقت زلزله زدگان، مبلغی نیز از طرف سازمان هلال احمر به خانواده های زلزله زده پرداخت کرد. و برنامه های رواشناختی، بهزیستی و توانبخشی به زلزله زدگان برای بازگشت به زندگی عادی و افزایش امید به زندگی را پس از اسکان در اولویت های کاری در بعد داخلی این سازمان قرار داد.

اما به نظر می رسد پیوندی برای کمک به زلزله زدگان برنامه ها بین المللی نیز طراحی کرده است.

وی از ابتدای تصدی این سمت و با توجه به گسترش دیپلماسی سیاسی دولت در عرصه بین المللی پس از برجام، توجه و کمک گرفتن از سازمان های بین المللی برای حوادث و اتفاقات ناگوار را جز سیاست های عملی خود در نظر دارد.

پیوندی در دیدار آذرماه خود با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تاکید بر همکاری های دو طرف خواستار، توسعه روابط بین هلال احمر جمهوری اسلامی و سایر سازمان های بشردوستانه شد.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر در نشست بهمن ماه خود  با ۲۰ تن از سفرا و نمایندگان سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی در تهران افزود که جمعیت هلال احمر ایران در اکثر حوادث بین المللی حضور فعال دارد و تاکید کرد که این نهاد نیز انتظار دارد از کمک های بین المللی جهت بهبود کیفیت زندگی زلزله زدگان استفاده کند.

توجه به دیپلماسی سیاسی باعث شد که الحاج اس سی” دبیرکل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلا‌ل‌احمر به دعوت دکتر پیوندی به تهران سفر کند و بعد از امضای برنامه‌ های مشترک با جمعیت هلال احمر ایران از مناطق زلزله زده دیدن کند.

 

این سیاست تعامل و مذاکرات بین المللی پیوندی هفته قبل نتیجه داد:

طبق قرارداد جمعیت هلال احمر ایران با صلیب سرخ جهانی، مبلغ ۲۳ میلیون فرانکی برای پاسخگویی بلندمدت به نیازهای آسیب‌دیدگان به ویژه در زمینه اسکان، بهداشت، تأمین معیشت و افزایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تهیه، و در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گذاشته می شود. تا این نهاد بتواند بعد از اسکان خدمات رسانی بیشتر و بهتری را ارائه دهد.