مانور امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه در دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد
مانور امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه در دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد

مانور امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در دانشگاه پیام نور مرکز اراک برگزار شد.

مانور امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد.
به گزارش یوپنا، مانور مدیریت بحران و مقابله با حوادث غیرمترقبه به همت نماینده مدیریت بحران دانشگاه پیام نور استان مرکزی و کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور مرکز اراک و با مشارکت سازمان مدیریت بحران استانداری مرکزی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، اتفاقات شرکت آب و فاضلاب شهرستان اراک ، صدا و سیما و سازمان آتش نشانی در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در محوطه دانشگاه پیام نور مرکز اراک برگزار شد.
احسان وظیفه؛ نماینده مدیریت بحران دانشگاه پیام نور استان مرکزی هدف از برگزاری این مانور را اهتمام ویژه دانشگاه به آمادگی، ایمنی و آموزش دانشجویان و کارکنان دانشگاه در برابر پدیده طبیعی زلزله و حوادث غیرمترقبه عنوان کرد.
نماینده مدیریت بحران دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: این مانور با هماهنگی دستگاه هاى ذیربط و تقسيم وظايف مشخص شده در حین اجرای مانور طبق اولويت ها و وظایف عملیاتی دستگاه های مجری و زمان دقیق برگزار شد.
وی افزود: از مهمترین وظایف جمعيت هلال احمر در این مانور ضمن آموزش، امداد رسانی و ارائه كمكهاى اوليه، تخليه اضطرارى محل حادثه، انتقال مصدومین سرپایی به منطقه امن و مجروحین واحدهای درمانی و تریاژ مصدومین جهت خدمت رسانی های بعدی می توان نام برد. در بخش دیگری از این مانور برگزاری عملیات اطفاء حریق توسط آتش نشانان جان برکف همچنین کنترل نشتی های آب توسط گروه امداد آب و فاضلاب و انتقال مصدومین با انجام عملیات راپل محل امن توسط امدادگران هلال احمر انجام شد.
وظیفه اذعان داشت: طی برنامه ریزی که با حمایتهای رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی و سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اراک و دبیر کانون هلال احمر این دانشگاه انجام شد، علاوه بر برگزاری کارگاه مدیریت بحران و توزیع پک آموزشی شامل آموزش کمکهای اولیه دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیش از پیش برای مقابله و مدیریت بحران های احتمالی آشنا شدند.
طیبه بساکی؛ سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اراک در جریان برگزاری این مانور اظهار داشت: مانور مقابله با حوادث غیرمترقبه و آموزش های لازم از ضروریات هر ارگانی است که آمادگی خود را در برابر این حوادث افزایش دهد.