رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش ۱۱ درصدی بودجه سال ۹۷ جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته خبر داد.

گروه اجتماعی _جمعیت هلال احمر در ایران یک نهاد خیریه و غیرانتفاعی می باشد که علاوه بر کمک های مردمی و بین المللی، دولت نیز تعهد دارد که برای انجام وظایف این سازمان، بودجه اختصاصی در نظیر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، یکی از انتقاداتی که اکثر مسولین هلال احمر در طی چندین اخیر نسبت به بودجه هلال احمر داشته اند، بحث ناپایداری بودجه این سازمان حمایتی است. مسولین هلال احمر اعتقاد دارند بسیاری از دستگاه‌ها، بودجه‌ای را به صورت تن خواه می‌گیرند ولی در جمعیت هلال احمر اینطور نیست و باید منتظر وصول درآمدها باشیم که هم سقف آنها کافی نیست و هم نحوه رسیدن آن به جمعیت کار را سخت می کند. لذا این سازمان با کمبودهای اساسی مواجه می شود.

همچنین بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به ناپایداری بودجه هلال احمر انتقاد کردند و خواستار پایدار کردن بودجه این سازمان شدند.

بودجه ۹۷ در مجلس بسته شد و در حال حاضر برای بررسی بیشتر به شوراری نگهبان تحویل داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از ابتدای مسولیت در این سازمان تاکید داشت که با توجه به گستره وسیع فعالیت های هلال احمر در بحث خدمت رسانی در مواقع اضطراری و بحرانی، برای در صحنه بودن این سازمان و ارایه خدماتش در حوادث، باید با اعتبارات وسیع از آن حمایت شود.

پیوندی توانست بعد از حوادث اخیر در کشور (زلزله، برف و یخ زدگی) توجه مسولان و مردم را بیشتر به هلال احمر جلب کند، و برای اختصاص یافتن بودجه بیشتر به این سازمان تعامل با مجلس و دولت را حائز اهمیت دانست. این تعامل باعث شد که امروز رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش بودجه برای سال ۹۷ خبر دهد. 

دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه امروز شورایعالی این جمعیت با اشاره به تلاش های مستمر برای افزایش بودجه سال ۹۷ جمعیت هلال احمر افزود: دولت، سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون های مجلس و… مساعدت های خوبی را داشتند که جای تقدیر دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش ۱۱ درصدی بودجه ۹۷ جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به برنامه های پیش رو قطعا این بودجه ایده آل ما نیست اما به نسبت وضعیت سایر نهادها، قابل قبول است.

این افزایش ۱۱ درصدی بودجه هلال احمر در صورتی است که اکثر سازمان ها و وزارت خانه ها یا افزایش بودجه ای نداشتند یا با کاهش بودجه مواجه شده اند.

با توجه به این اقدام موثر رئیس جمعیت هلال احمر می توان پیش بینی کرد که در سال های آینده پیوندی می تواند از طریق تعامل خوبی که با دولت و همچنین همکاری موثری که با نمایندگان مجلس دارد، برای جمعیت هلال احمر ردیف بودجه پایداری تامین کند امری که یکی از بزگترین معضلات جمعیت هلال احمر را رفع خواهد کرد.