وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه با اشاره به اینکه پیروزی‌های قاطع بر تروریستهای تکفیری و شکست آنها بدون کمک ایران امکان‌پذیر نبود، ابراز امیدواری کرد که همایش بین‌المللی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در ایران برگزار شود تا تجربیات بزرگ این کشور در زمینه وقف مشاهده وبه سایر ملت ها منتقل شود.

وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه با اشاره به اینکه پیروزی‌های قاطع بر تروریستهای تکفیری و شکست آنها بدون کمک ایران امکان‌پذیر نبود، ابراز امیدواری کرد که همایش بین‌المللی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در ایران برگزار شود تا تجربیات بزرگ این کشور در زمینه وقف مشاهده وبه سایر ملت ها منتقل شود.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد عبدالستار السید ؛ وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه عصر امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه در رأس هیاتی از مدیران اوقاف، علما و مفتی‌های اهل سنت این کشور با حضور در سازمان اوقاف با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان و مسئولان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد عبدالستار ضمن قدر دانی از حسن استقبال و میهمان‌نوازی مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: دوستانی که همراه بنده هستند نیز کمال تشکر را از سازمان اوقاف و امور خیریه و ساحت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران دارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری همایش بین‌المللی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در ایران گفت: با برگزاری این همایش نمایندگان اوقاف کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنند که چه کارهای بزرگی در جمهوری اسلامی ایران در زمینه وقف انجام شده است وزمینه انتقال این تجربیات فراهم می شود..

وزیر اوقاف سوریه ادامه داد: اگر چنین همایشی برگزار شود و هفته‌ای به‌عنوان اوقاف اسلامی نامگذاری شود، برای اوقاف جهان اسلام مفید وزمینه ساز همگرایی بیشتر ملل مسلمان خواهد بود.

محمد عبدالستار افزود: احیای موقوفات در جهان اسلام و نقش توسعه‌ای که اوقاف در کشورهای اسلامی می‌تواند داشته باشد، وظیفه بزرگی است که باید تبیین شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: از ابتدا امام خمینی (ره) انقلاب را مبارک دانستند و اعلام کردند که ایران اسلامی به شرق و غرب وابسته نیست.

وزیر اوقاف سوریه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بیگانگان و وابستگان رژیم صهیونیستی و امریکایی را از ایران بیرون کردند و سفارت رژیم صهیونیستی را به فلسطین تبدیل کردند، تصریح کرد: دشمنی با ایران اسلامی از همان زمان اغاز شد.
.

محمد عبدالستار تاکید کرد: همان دشمنانی که ایران را وارد جنگ تحمیلی هشت ساله کردند به جنگ سوریه آمدند و از کشورهای مختلف اموالی را بر علیه سوریه هبه کردند تا خط مقاومت از بین برود.

وی ادامه داد: حافظ اسد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار ایران بود و حتی کشورهای عربی را برای دوستی با ایران دعوت کرد که کشورهای عربی که دست‌نشانده غربیها بودند دست دوستی حافظ اسد را رد کردند.

وزیر اوقاف سوریه افزود: هدف قرار دادن کشور سوریه، هدف قرار دادن محور مقاومت است که از تهران این مقاومت سرچشمه می‌گیرد.

محمد عبدالستار با بیان اینکه خون شهدای ایرانی و سوری در هم آمیخته شده است تا از هدف والای مقاومت دفاع شود، تصریح کرد: پیروزی کسب شده در سوریه تنها بر علیه داعش نیست، بلکه بر علیه نیروهایی است که دست به دست هم دادند تا در برابر مقاومت بایستند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی‌های مختلف بر علیه تروریستهای تکفیری و شکست آنها بدون کمک جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر نبود، تاکید کرد: ایران ارزش زیادی برای محور مقاومت قائل است.

وزیر اوقاف سوریه به تصمیم احمقانه ترامپ در ارتباط با انتقال سفارت آمریکا به قدس گرفته اشاره کرد و گفت: این تصمیم نتیجه دشمنی کشورهایی است که بر علیه ایران و سوریه می‌جنگند؛ آنها نتوانستند این کار را انجام دهند و همچنان قدس پایگاه مسلمین است وخواهد بود.

محمد عبدالستار خاطرنشان کرد: ملت و دولت سوریه از جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهایی که در کنار ما در جبهه مقاومت ایستادند تشکر می‌کند