اولین کنفرانس ملی اقتصاد مقاوتی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری مرکز اراک برگزار شد.

به گزارش یوپنا،دکتر ملکی راد ضمن خوش آمد گویی گفت : ما اقتصاد مقاومتی را از خودمان شروع کردیم و کنفرانسی برگزار نمودیم که از لحاظ هزینه ای کاملا در سطح پایین و از لحاظ کیفیت ارائه مقالات کاملا در سطح بالایی ارائه شد.
در ادامه دکتر کریمی نماینده اراک، کمیجان خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقتصاد مقاومتی تهدیدات معنی ندارد. امروز سران استکبار تمام تلاش شان متمرکز بر نابودی کانون نورانی انقلاب اسلامی است.
سپس دکتر صمصامی عضو علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به معنی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تاب آوری اقتصاد و توانایی اقتصاد برای تعدیل و بازگرداندن اقتصاد به حالت نرمال یا تعدیل اثر منفی مخاطرات است.
در ادامه این مراسم حضرت آیت الله دری نجفی آبادی گفت : برای اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید کارخانجات از خصوصی سازی خارج شود تا از حمایت دولت بهره مند شوند. برای اقتصاد ملی ، بسیج همگانی نیاز است.دولت باید به فکر مدیریت صندوق های بازنشستگی، تعادل و توازن در بودجه عمومی دولت، نظام بانکی، کنترل واردات و صادرات باشد.
شایان ذکر است مقالات ارسالی به همایش ۱۲۰عنوان که تعداد ۴۰ عنوان پذیرفته شده ۵ مقاله به صورت شفاهی مقالات خود را ارایه می دهند.
این همایش تا ساعت ۱۷ ادامه داشت.