رئیس دانشگاه پیام نور سنندج از طرح تقویت دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه پیام نور سنندج خبر داد و گفت: در قالب این طرح در راستای پیشرفت علمی دانشجویان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ، یعقوب احمدی  در نشست صمیمانه مسئولین دانشگاه پیام نور سنندج با دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه که با حضور کارشناسان آموزشی بنیاد شهید شهرستان سنندج در محل سالن جلسات این مرکز علمی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های آنها نور چشم نظام و به تبع آن برای همه آحاد جامعه قابل تکریم و ستایش هستند.
وی در ادامه از طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه خبر داد و خطاب به آنها بیان کرد: در راستای پیشرفت علمی و رفع موانع درسی، مسوولین دانشگاه موظف به تشکیل کلاسهای خصوصی در قالب این طرح هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور سنندج به فرمایش امام راحل در خصوص تکریم شهدا اشاره و اظهار کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
احمدی حمایت و رفع مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر را دغدغه و رسالت خود عنوان کرد و گفت: تعداد۶۸ نفردانشجو تحت حمایت بنیاد شهید شهرستان سنندج در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.
مسئول آموزش عالی بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج در ادامه این مراسم عنوان نمود: طبق تعرفه کاری این بنیاد به خانواده های شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، تسهیلات سهمیه ای و هم تسهیلات مالی تعلق می گیرد.
امجد دلاوری در ادامه سخنان خود از حضور یک هزار و ۶۷۰نفر دانشجوی در دانشگاههای شهرستان سنندج تحت پوشش این بنیاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۸ نفر، دانشجوی دانشگاه پیام نور سنندج هستند.
وی خطاب به دانشجویان اذعان نمود: امید است از پتانسیل و ظرفیت های ویژه که نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن بنیاد شهید در روند تحصیلی شما در نظر گرفته، از این بستر در راستای کسب علم و دانش و صعود به درجات بالاتر استفاده کنید.
در ادامه دبیر ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه پیام نور استان کردستان از ضرورت تشکیل کانون ایثار برای رفع و پیگیری مشکلات و برنامه های تحصیلی، رفاهی، تفریحی و زیارتی دانشجویان تحت پوشش بنیاد در دانشگاه خبر داد .
مهدی آلبوغبیش در پایان سخنان خود اظهار داشت: در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال جاری طی مراسمی در دانشگاه پیام نور سنندج از مادران شهدا تقدیر و تجلیل خواهد شد.
در پایان لازم به ذکر است: برنامه ریزی با مسوولین مراکز و واحدهای تابعه در راستای برگزاری نشست و میزگرد در خصوص تبیین نقش دانشجویان و دانشگاهیان در دفاع مقدس و برنامه ریزی دیدار و حضور مسئولین دانشگاه در منزل خانواده های شاهد و ایثارگر دانشگاهی و تکریم آنها از دیگر موارد عنوان شده در این مراسم و از جمله برنامه های آتی این دانشگاه است.