با همت هنرمندان حوزه حسیر بافی این روستا و نوآوری در طرح ها و ارائه آثار فاخر در این حوزه و برپایی نمایشگاههای متعدد صنایع حسیربافی گیلان در کشور موفق شدیم روستای فشتکه را به عنوان روستای ملی حسیر در میراث فرهنگی کشور ثبت و معرفی نماییم .

به گزارش خبرگزاری یوپنا، با جدیت و نوآوری در طراحی حصیر های محلی توسط محسن جهاندیده دانشجوی مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور گیلان (مرکزرشت) و بر اساس ارزیابی و داوری‌های به‌عمل آمده و مصوبات مربوط به شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، روستای فشتکه بخش خمام شهرستان رشت با عنوان روستای ملی حصیر تأیید و ثبت شد.
محسن جهاندیده در این خصوص گفت: با همت هنرمندان حوزه حسیر بافی این روستا و نوآوری در طرح ها و ارائه آثار فاخر در این حوزه و برپایی نمایشگاههای متعدد صنایع حسیربافی گیلان در کشور موفق شدیم روستای فشتکه را به عنوان روستای ملی حسیر در میراث فرهنگی کشور ثبت و معرفی نماییم .
وی ادامه داد: هنرمندان این روستا در سطح کشور فعالیت‌های بزرگی در قالب نمایشگاهی و کارگا‌هی انجام می‌دهند، و به‌ یقین تلفیق جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری روستای فشتکه با توانمندی‌ های حوزه صنایع‌ دستی موجبات حضور بیشتر گردشگران در استان و رقابت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: «حصیر و مشتقات حاصل از حصیربافی در غرفه‌های فروش صنایع‌دستی بیش از هر محصولی مورد توجه گردشگران است.» لازم به ذکر است حصیربافی از هنرهای ویژه ، چندین هزارساله و در خطر رو به فراموشی استان گیلان هست که مواد اولیه آن از ساقه های برنج می باشد.