مسئول برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بسیج پیام‌نور بجنورد گفت: کرسی آزاداندیشی با موضوع «عدالت جنسیتی» چهارم اردیبشهت ماه در دانشگاه برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بسیج پیام‌نور بجنورد گفت: کرسی آزاداندیشی با موضوع «عدالت جنسیتی» چهارم اردیبشهت ماه در دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش یوپنا، اصغری‌راد مسئول برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور بجنورد، در خصوص برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «عدالت جنسیتی» در دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: دانشجویان می‌توانند در روز سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۳۰ در سالن ابوترابی دانشگاه پیام نور بجنورد حضور یافته و ما را در این رقابت اندیشه‌ای یاری کنند.

اصغری‌راد ادامه داد: ما در این کرسی به چند موضوع مهم اشاره می کنیم که در واقع این دورهمی دانشجویی یا به اصطلاح کرسی آزاد اندیشی را از آخر به اول آغاز می‌کنیم و گذاره هایی را بصورت تفصیلی و با بحث و تبادل نظر با دانشجویان بررسی می کنیم.

مسئول برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور بجنورد در خصوص مباحث احتمالی قابل بررسی در این کرسی افزود: تفاوت عدالت و برابری به مفهوم عام، جایگاه زن در غرب از شروع نظام سرمایه‌داری تا حرکت به سمت شعارهای فمینیستی و تحریف مقام زن از آغاز موج دوم پدیده فمینیسم و جایگاه زن در اسلام و تعریف عدالت در عین برابری ماهیت تفاوت های اساسی جنسیتی از جمله مباحثی است که فکر می کنیم دانشجویان در این جلسه مطرح کنند.

وی اظهار داشت: اولین هدف از برگزاری این کرسی انتشار هوای تازه در جو دانشگاه است، جوی که چندیست آرام و بدون تهییج فکری دانشجویان در حال حرکت است. دومین نتیجه یا ضرورت برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی توجه و دقت ارائه مطالب توسط دانشجویان بر اساس تحقیق و مطالعات خود است که کمترین ثمره‌اش افزایش اطلاعات، بازبینی و دورنگری همراه با پاسخ های متفاوت است که فرد به دست می‌آورد.

اصغری‌راد در پایان بیان داشت: یک دانشجوی انقلابی یک بار هم که شده از خود سوال کند که چرا ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در بیانات مقام معظم رهبری اینقدر پررنگ دیده می شود. به نظرم خط فکری و مسیر مشخصی را می توان در این کرسی‌ها و دورهمی‌های دانشجویی پیدا کرد زیرا هرکسی با هر عقیده‌ای و منطقی به میدان ناطقی وارد می‌شود و سعی دارد که در این رقابت ذهنی و منطقی حرف خود را بر کرسی بنشاند و قطعا دانشجویی که در این میدان حضور دارد از میان این القاعات هرچه را که فهمیده برداشت می کند و مسیر صحیح را انتخاب کرده و برای خود مشخص می‌کند./خبرگزاری دانشجو