رئیس مجلس گفت: آقای ترامپ! نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیسم در کمک به تروریست‌ها را آرای ملت لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی تعهدی در مسئله هسته‌ای هم نتیجه مشابهی خواهد داشت.

به گزارش یوپنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) ضمن تبریک پیروزی جریان مقاومت در انتخابات دو روز گذشته لبنان، گفت:‌ این پیروزی را به سیدحسن نصرالله دبیر کل مجاهد حزب الله، رئیس جمهور لبنان و صدیق مکرم و نبی بری رئیس پارلمان لبنان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: با همه تخریب‌ها و پول‌های کثیفی که آمریکا و صهیونیسم و دنباله‌روهای منطقه در لبنان خرج کرده‌اند مردم رشید لبنان پای صندوق‌های رأی حرف اصلی خود را بیان کرده که همان نه به آمریکا و صهیونیست‌ها بود.

لاریجانی تأکید کرد: آقای ترامپ باید بداند فشار نظامی و سیاسی علیه مردم منطقه پاسخش صدای رسای ملتهای مظلوم است که با گردن کلفتی آنها ستیز می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دو جریان مهم در منطقه دیده می‌شود، جریان ارتجاعی متکی بر دیکتاتوری‌ها و وابستگی به آمریکا و جریان دموکراسی خواهی که ندای آن را در جریان انتخابات لبنان و انتخابات شوراهای تونس و ان شاءالله در عراق خواهید شنید.

وی تصریح کرد: آقای ترامپ! نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیسم در کمک به تروریست‌ها در سال‌های گذشته را آرای ملت رشید لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی تعهدی در مسئله هسته‌ای هم نتیجه مشابهی خواهد داشت، ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای راه و روش انقلاب اسلامی که در سیره امام راه تجلی داشت، با استواری دنبال خواهد کرد.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی توفیق ملت عزیز لبنان را در انتخابات اخیر به پارلمان لبنان و ریاست آن تبریک گفته و آرزوی بیشتر برای آنان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تبریک هفته هلال احمر به سخت کوشان این نهاد گفت: شنیده‌ایم که والده مکرمه آقای محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین هم رحلت کردند که برای وی علو درجات را از خداوند درخواست می‌کنیم و به این همکار و خانواده وی تسلیت می‌گوییم.

وی اظهار کرد:‌ حضرت آیت الله اسدالله ایمانی هم نماینده ولی فقیه در فارس رحلت کردند که این ضایعه را تسلیت و برای وی توفیق بیشتر در درگاه الهی برای این سفر کرده خواستاریم.