بر اساس آمار پایگاه استنادی وب آو ساینس(ISI)،مقاله دکتر علی اکبر خاصه، فرامرز سهیلی، هادی شریف مقدم و افشین موسوی چلک اعضای هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی پیام نور تحت عنوان ” Intellectual structure of knowledge in iMetrics: A co-word analysis ” که در مجلهInformation Processing and Managementچاپ شده بود، توانست در مدت کوتاهی پس از چاپ،جزء مقالات پراستناد (highly cited Paper) قرارگیرد.

به گزارش یوپنا، مقالات پر استناد در یک حوزه موضوعی، مقاله ای است که دریک بازه زمانی ده ساله، بیشترین تعداد استنادها را در میان آثار آن حوزه موضوعی دریافت کرده باشد.

پایگاه شاخص اساسی علم (Essential Science Indicator=ESI) یک مجموعه منحصر به فرد در میان کلیه پایگاه ISI است که به طور منظم به معرفی مقالات علمی پر استناد در قالب ۲۲ حوزه موضوعی می پردازد. مقالاتی که در بازه زمانی ده ساله در پایگاه وب علوم نمایه شده و جز یک درصد بالای مقالات علمی هستند که بیشترین استناد را در یک حوزه موضوعی خاص و دریک سال خاص به دست آورده اند، از طرف پایگاه شاخص اساسی علم به عنوان مقالات پر استناد معرفی می شوند.بدیهی است مقالاتی که حداقل استناد تعیین شده را دریافت نکرده باشند در فهرست مقالات این پایگاه قرار نمی گیرند.