فهرست نهایی ارزبگیران منتشر می شود
فهرست نهایی ارزبگیران منتشر می شود

وزیر اقتصاد از اعلام فهرست نهایی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش یوپنا، مسعود كرباسيان، در يادداشتي اينستاگرامي با اشاره به اينكه وظيفه دولت حفظ منابع ارزي كشور و تامين منافع عموم مردم است، اظهار داشت: متاسفم كه ذهن جامعه طي چند هفته گذشته به دليل سودجويي و رانت خواهي عده اي خاص بهم ريخته و نظم بازارها نيز تحت تاثير قرار گرفته است.
همين گروه بدون توجه به منافع ملي، آينده توسعه كشور را به مخاطره انداخته اند. در وزارت امور اقتصادي و دارايي تمام ابزارهاي نظارتي و اجرايي خود مانند سازمان امورمالياتي، گمرك و سازمان حسابرسي را به كار گرفته ايم كه حق مردم به آنها بازگردد و اخلال گران نظام اقتصادي و ارزي هم هزينه رفتارهايشان را بدهند.

وي ادامه داد: فهرست تمامي افرادي كه در دوره اخير ارز ۴۲۰۰ توماني دريافت كرده اند از طريق بانك مركزي در اختيار وزارت اقتصاد قرار گرفته است. اين فهرست را به سرعت در اختيار گمرك قرار داديم تا به صورت دقيق مشخص كنند كه چه افراد و شركت هايي ارز دريافت كرده و كالا وارد نكرده اند. با اين گروه براساس قانون و برمبناي اخلال گران نظام ارزي برخورد جدي صورت خواهد گرفت.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: سازمان امور مالياتي هم موضوع را دنبال مي كند.

کرباسیان تاکید کرد: گزارش نهايي با نهايت شفافيت در اختيار مردم و نهادهاي ذي ربط قرار مي گيرد. نبايد در مبارزه با فساد عقب نشست و ما هم در وزارت اقتصاد در هر سطحي با فساد برخورد خواهيم كرد.